Gå til innhold

Skal kjøpe maskin til 8000,-???

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe meg en ny maskin (eg har skjerm, mus, tastatur, høgtalere og lydkort), eg skal bruke max 8000 kroner på dette. PCen skal brukes mye til redigering av DV video, bildebehandling, tekstbehandling og litt spill. Er det noen som vet hvilken komponenter eg skal velge for å få den optimale maskine for 8000,-??? Kom med anbefalinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje denne løsningen fra http://www.databutikken.com passer deg.

Point Of View ATI Radeon 8500 64MB DVI TV-Out Hydravision 275 MHz RetailAGP 1579.00

ASUS P4B533-V i845G 1AGP 6PCI 3DDR-DIMM Audio Socket478 ATX 1577.00

Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black 340W ATX (AMD&P4 OK) 964.00

Intel Pentium 4 Northwood 2.0GHz 512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478 1844.00

Samsung M368L6423CTL-CB3 512Mb DDR PC2700 184pin 333MHz cas2.5 (AMD OK) 1247.00

IBM Deskstar 120GXP 80Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 Silence! IDE 731.00

Totalt inkl moms 7942.00

Lenke til kommentar

Det holder ikke med 80GB til videoredigering! _Bør heller satse på minst 2 80GB HD-er i raid 0 (stripe) Og er det firewire på det kortet du har blitt anbefalt? -Det bør du ha om det er dette du skal overføre videoen med. (Skal du senke prisen på systemet ditt, er det bare å skifte til AMD, da sparer du fort en tusing

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!!

Var inne på databutikken.com og såg etter om dei hadde 2.0 GHz AMD prossesor som var billigere enn en tilsvarendded Intel Pentium 4, men eg fant ingen AMD prossersor som hadde 2.0 GHz???

Hvorfor bør eg ikke velge IBM harddidsker, noen som har hatt dårlige erfaringer med dei?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-07 11:45, ooddbb skrev:

Takk for alle svar!!

Var inne på databutikken.com og såg etter om dei hadde 2.0 GHz AMD prossesor som var billigere enn en tilsvarendded Intel Pentium 4, men eg fant ingen AMD prossersor som hadde 2.0 GHz???

Hvorfor bør eg ikke velge IBM harddidsker, noen som har hatt dårlige erfaringer med dei?

Du finner ingen AMD som er 2ghz kjøp en AMD XP 2000+ blir ganke mye billigere Cs like rask som en P4 2ghz.

Lenke til kommentar

IBMn til broren min regelrett smeltet... i et godt ventilert kabinett...IBM er da også det eneste selskapet som advarer personer og kjøre deres harddisker mere enn så så mange timer i måneden

Lenke til kommentar

Mulig dette bare er meg, men er det ikke LITT slitsomt med folk som hele tiden skal ha noen andre til å bestemme hva de skal kjøpe? Hvordan skal de noen gang lære noe hvis de bare går inn på forumet og sier: "Jeg har 8000, sett sammen en PC til meg!" Det er jo helt greit å spørre hvis en lurer på noe, men jeg synes folk burde i alle fall prøve å sette seg inn i sånne ting selv... Jeg har byggd mine egne PCer i noen år nå...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 11:52, ManOwaR skrev:

Mulig dette bare er meg, men er det ikke LITT slitsomt med folk som hele tiden skal ha noen andre til å bestemme hva de skal kjøpe? Hvordan skal de noen gang lære noe hvis de bare går inn på forumet og sier: "Jeg har 8000, sett sammen en PC til meg!" Det er jo helt greit å spørre hvis en lurer på noe, men jeg synes folk burde i alle fall prøve å sette seg inn i sånne ting selv... Jeg har byggd mine egne PCer i noen år nå...

Slitsomt?!? Er vel en av grunnene til at vi har forum i det hele tatt. Er mange som ikke har 2-3 timer til å lese hardware reviews hver dag, men heller spør her på forum hvor alle elsker å svare.

Lenke til kommentar

så flink du er manofwar! bygger alt sjøl og trengte ikke noe hjelp i det hele tatt, flink ja.

hvis du ikke synes noe om dette kan du la være å hjelpe.

du får en god PC til 8000 kr, velg et bra hk og kjøp bra ram, du vil ikke angre på det. når det gjelder skjermkort kan du ta alt som heter ti eller radeon8500 spørs hva du skal bruke PC'en til da:)

Lenke til kommentar

Hehehehe, var jo ikke sånn ment da vettu! :wink: Er bare at jeg har vært i samme situasjonen selv, og har vunnet mye på å sette meg litt inn i saker og ting. Seff er det bra med forum når en lurer på saker og ting... Folk er for late...

Lenke til kommentar

hehehe, setter meg inni ting som jeg er interessert i også, men personlig er jeg ikke den typen som spør hva slags PC andre skal bygge for meg..:smile:

MEn har spurt, bare for å få et utkast på hva slags deler jeg trengte og ikke trengte, priser og kvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...