Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opp eller ned som teller på nedlasting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da vil du ca klare 280. Om du foreksempel har flere på linja som spiller CS funker det bedre med høyere opplastingshet (skyt meg om jeg tar feil)

Ja du tar feil her også ;) I teorien vil han få 256 kB/s. (2048/8=256) Men det blir aldri så mye p.g.a overhead.

Kan hende jeg driter meg ut her ja, men 2 kamerater som har Telenor klarer 260-280 kB/s.

Lenke til kommentar
Da vil du ca klare 280. Om du foreksempel har flere på linja som spiller CS funker det bedre med høyere opplastingshet (skyt meg om jeg tar feil)

Ja du tar feil her også ;) I teorien vil han få 256 kB/s. (2048/8=256) Men det blir aldri så mye p.g.a overhead.

Kan hende jeg driter meg ut her ja, men 2 kamerater som har Telenor klarer 260-280 kB/s.

Det er vel ikke umulig det men jeg trodde ikke Telenor justerte linjene sine opp så mye. Det er jo bra hvis de gjør det.

Lenke til kommentar

skal man drive med nedlasting så teller seff ned hastigheten mest

problemet med enkelte p2p nettverk er at du må dele opplike mye som du laster ned eller at opphastigheten teller en del

d.v.s at har du en linje på 1000000/256 så klarer du sikker bare å laste ned med 256

har du en 1500/448 så kan nedhastigheten kanskje være på 448

skal du derimot laste ned fra feks microsoft eller andre seriøse aktører så teller stort sett bare nedhastigheten og du får full utnyttelse av linja du

jeg har 1850/512(+128=640) linje fra ngt den står på 2300/577 i sentralen som er max for den linja i forhold til min linje noe som gir meg 1977/456 linje i virkeligheten. Max ned effektiv som jeg kan få er ca 4048 selv om jeg har en 8000 linje. Alt dette pga at linja mi ikke tåler mer

bittorrent har jeg satt til max upload til 45kb/s som er ca 360 kbit/s av min linje men jeg klarer å laste ned med en fart opp mot 120-130 kb/s som er ca 1024kbit/s dette er jeg fornøyd med. Bruker azureus som client.

Skulle jeg valgt linje og ikke sett på isp sin rykte ville jeg valgt 1500/448 fremfor 2048/256 til ditt bruk som er spilling og nedlasting

Lenke til kommentar

Når man ska spille er god upload hastighet et must. Man får elendig ping selv om man har 10Gb ned, hvis man bare har 56k opp.

Personlig synes jeg det er viktig og seede etter jeg har lastet ned en fil med BitTorrent. Jeg får dårlig samvittighet hvis ikke jeg seeder mer enn jeg har lastet ned. Selv om jeg sitter på en 2048/256 linje fra Telenor.

Siden Telenor er nevnt tidligere i posten, så kan jeg nevne at jeg personlig tyner 280kb/s ut av linja over lengre tid. Dog med bruk av en nedlastningsprogram som oppretter flere tilkoblinger til en server i stedet for en. Lastet ned noen Linux distroer for en stund tilbake. Så aldri at hastigheten gikk under 230kb/s.

Lenke til kommentar

Bruker ca. 5kb/s ut per 200kb/s inn hvis jeg ikke husker helt feil fra stickyen.

Dette er for konfirmasjons (ACK) pakker (?). Men hvis du bruker bittorrent, vil behovet for opplinje stige.

Hvis du selv har LAN så har du kanskje merka at man ikke kan spille så mange på linja?

Da tenker du kanskje: "Hmm. Så 1mbit holder bare til 4 stykker. Får oppgradere linja mi da.".

Men hvis du oppgraderer til 2048/256, vil resultatet selvfølgelig være det samme, da begge linjene har samme ut hastighet, mens inn hastighet er det nok av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...