Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bare et nærlys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte på om det var dårlig kontakt/brudd i kabelen/kabelskoen, men hvis jeg flytter den over fra nærlyset til parklyset lyser parklyset, men ikke omvendt. Måler spenninga på kabelskoen når den sitter på pæra der er det 11V. Så det virker som det ikke er kontakt mellom kabelskoen og pæra, men kabelskoen fungerer på andre pærer.

Lenke til kommentar

Parklyset fungerer som det skal.

Hvis jeg bytter kabelskoen fra park- til nærlyset, da lyser nærlyset.

Og når jeg bytter kabelskoen fra nær- til parklyset, da lyser parklyset,

Nærlyset lyser ikke med kabelskoen som egentlig skal være der, men den virker på andre pærer jeg har prøvd

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt et multimeter og målt strømmen ved pæreholderen for å se om det er noe unormalt. Det er enten galt med pæra (selv om den lyser) eller ledningsnettet :)

 

 

Hadde en opplevelse på faren min sin bil, der var det en pære som ikke hadde brent av skikkelig ( den var gåen, men gikk feil slik at den fortsatt lyste), sikringen gikk heller ikke. Dette førte til sveising av ledninger som igjen førte til lys feil. Måtte skifte alle ledningene bak i bilen.. Men det var skrekk historien tror jeg. (p.s det at man ikke hadde dimensjonert ledningene til hengefeste gjorde det heller ikke bedre :) )

Lenke til kommentar

Er sikker på at det er koblet riktig. Skal se mer på det i dag, fikk et tips om at det kan være dårlig kontakt et sted. Så jeg kan måle speningen til det vanlige, men det kommer ikke nok strøm (ampere) til pæra. Og det kan jo stemme med at parklyset virket (trenger jo ikke så mye strøm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...