Capri 3S Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Til vanlig så fungerer bare parklyset i den ene "lampa", men hvis jeg bytter om kabelskoene til nær- og parklyset, da lyser begge.. Kan det være at det blir dårligere kontakt når belastningen øker? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Er ikke helt med på hva du mener. Byttet du om mellom park- og nærlys? Det er ikke dårlig kontakt/brudd i kabelen/kabelskoen som originalt sto på parklyset da? Prøvde du nærlysene etter at du hadde byttet? Edit: Leif. Endret 14. april 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Lurte på om det var dårlig kontakt/brudd i kabelen/kabelskoen, men hvis jeg flytter den over fra nærlyset til parklyset lyser parklyset, men ikke omvendt. Måler spenninga på kabelskoen når den sitter på pæra der er det 11V. Så det virker som det ikke er kontakt mellom kabelskoen og pæra, men kabelskoen fungerer på andre pærer. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Har du skiftet pæren? Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Pæra er hel den, for den lyser hvis jeg setter kabelskoen som egentlig er til parklyset på den. Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Så det kommer strøm i begge ledningene, både den til parklyset og den til nærlyset? Og begge pærene virker? Snodig problem Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Det er strøm i begge to ja, og begge pærene er hele. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sjekka sikringsboksen? Høres ut som feil med ledningen, det kan godt være brudd eller noe liknende. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Sikringene er hele dem. Er spenning på kabelskoen, så det er ikke brudd i kabelen heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det kan være jordingsfeil, feil fram til bryteren til parklyset etc. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Parklyset fungerer som det skal. Hvis jeg bytter kabelskoen fra park- til nærlyset, da lyser nærlyset. Og når jeg bytter kabelskoen fra nær- til parklyset, da lyser parklyset, Nærlyset lyser ikke med kabelskoen som egentlig skal være der, men den virker på andre pærer jeg har prøvd Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det går jo ikke ann! Det må jo være tull. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Skulle ønske du hadde rett, men desverre ikke. Skjønner ikke att det går ann jeg heller. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Legg opp nye ledninger da. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt et multimeter og målt strømmen ved pæreholderen for å se om det er noe unormalt. Det er enten galt med pæra (selv om den lyser) eller ledningsnettet Hadde en opplevelse på faren min sin bil, der var det en pære som ikke hadde brent av skikkelig ( den var gåen, men gikk feil slik at den fortsatt lyste), sikringen gikk heller ikke. Dette førte til sveising av ledninger som igjen førte til lys feil. Måtte skifte alle ledningene bak i bilen.. Men det var skrekk historien tror jeg. (p.s det at man ikke hadde dimensjonert ledningene til hengefeste gjorde det heller ikke bedre ) Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Har prøvd med ny pære og to gamle, men det er det samme da. Skal prøve å måle med et multimeter nå. Lenke til kommentar
vectra turbo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hadde noe lignende problem på en mazda 626 90mod. der med fjernlys.. fant jordingsounktet i bilen, pusset der slik at det ble bedre kontakt, og vips var problemet borte.. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 Er nok ikke jordinga, måler bak på pæra er det nesten 12V mot + polen, og det skiller bare 0,3V mot - polen. Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Tror jeg hadde samme probleme på Mazdan min, hvis jeg forstår deg rett. Probleme var at jeg hadde koblet feil. Det jeg trodde var jord var 12 volt og motsatt. Prøv å bytt på tilkoblings punkt. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Er sikker på at det er koblet riktig. Skal se mer på det i dag, fikk et tips om at det kan være dårlig kontakt et sted. Så jeg kan måle speningen til det vanlige, men det kommer ikke nok strøm (ampere) til pæra. Og det kan jo stemme med at parklyset virket (trenger jo ikke så mye strøm). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå