Gå til innhold

sprekker i min andre TTbigwater blokk

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har sagt det før, men nevner det igjen; Hvorfor er det ingen som kan komme opp med et eneste stakkars bilde av alle disse sprekkene da! :ohmy:

Minst én av dere må da ha et kamera?

Jeg er blitt så nyskjerrig på de greiene nå, at det er like før jeg bestiller meg et sett sjøl! Ikke det at jeg mangler noesomhelst når det gjelder vannkjøling, men jeg holder på å bli smårar av å lese om sprekker og lekkasjer i hytt og pine. :(

Uansett; Får håpe at blokka di holder denne gangen da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager men jeg har ikke digicam.

får ikke sprekken tydelig nokk med webcamet.

det er liksom slik at du ser en strek oppå plexien så ser du en strek under plexien.

da er det en sprekk.

er litt vanskelig å forklare.

men sonn offtopic

kan noen legge inn noen temps her med bigwater som kjøler en socket A cpu ?

jeg har 47G idle på vifta på laveste fart.

syns det er litt mye

er en 2400+ uklokket.

kjøler også en R9600pro! det er klokket

Lenke til kommentar

Ikke ta det ille opp Margarus, det var ikke personlig ment.

Men ellers er det jo ikke måte på av hva som postes av bilder, så derfor etterlyste jeg noen i denne tråden.

Jeg skjønner godt hva du mener mht sprekker, og det høres jo ut til at den er gjennomgående.

Noen som kan si noe om hva slags gjenger det er på niplene? NPT? BSP?

Lenke til kommentar

Jeg har en liten sprekk på den øverste nippelen. Ser såvidt at det er en sprekk der fordi det blå lyset reflekteres i kantene. Jeg kan ikke se noe som helst tegn til at noe av det grønne vannet har kommet inn i sprekken eller noe annet sted. Jeg løsnet litt på nippelen da jeg så dette for å være sikker på at ikke nippelen holdte sprekken åpen. Er dette farlig? Bør jeg så fort som absolutt mulig få byttet blokken?

Her er et bilde hvor det såvidt er synlig: http://bilder.webforumet.net/579.png

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Jeg har en liten sprekk på den øverste nippelen. Ser såvidt at det er en sprekk der fordi det blå lyset reflekteres i kantene. Jeg kan ikke se noe som helst tegn til at noe av det grønne vannet har kommet inn i sprekken eller noe annet sted. Jeg løsnet litt på nippelen da jeg så dette for å være sikker på at ikke nippelen holdte sprekken åpen. Er dette farlig? Bør jeg så fort som absolutt mulig få byttet blokken?

Her er et bilde hvor det såvidt er synlig: http://bilder.webforumet.net/579.png

Har omtrent akkurat lik sprekk i blokka mi

Lenke til kommentar

Det bildet lot seg av en eller anneb grunn ikke vise her. .png? "Mystisk" format.

Jonepet: I stedet for å smøre lim over sprekken, bør du i stedet forsøke å presse silikon ned i sprekken. Ta litt klar silikon på en fingertupp som du vekselvis presser / smører over sprekken. Tørk av det som er overflødig.

Alternativt kan du bruke en dråpe eller to med Aceton, som du drypper ned på sprekken. Acetonen har evnen til å "sveise" plexien, så det kan være verdt et forsøk.

Men NB! Ikke bruk neglelakkfjerner med olje! Neglelakkfjerner er jo Aceton, som gjerne er tilsatt litt olje for å skåne neglene. Men den kan altså ikke brukes.

Lenke til kommentar

Silikon på tube får du tak i hos de fleste fargehandlere / jernvarebutikker.

Btw; Orker ikke å styre med ny nettleser nå. Men hvorfor ikke legge ut bildet i et format som kan leses av (forhatte?) Explorer da? Den brukes jo tross alt av 80-90% i befolkningen, vil jeg gjette på.

Lenke til kommentar
Explorer da? Den brukes jo tross alt av 80-90% i befolkningen, vil jeg gjette på.

eporer leder IKKE markedet mye lenger nor det gjellder web browsers

firefox å opera er mye sikrere å kjappere en eX

men det var offtopic :p

visst gjør det det. Explorer har ennå flest markedsandeler her til lands.

at ff og opera er mye sikrere er en annen ting.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde dessuten av plexien fra blokken nå for å se hvordan den så ut under. Jeg oppdaget at den var sprukket i gjengene til nippelen, så det er tydelig at nippelen/jeg har skylden for at jeg fikk den sprekken.

Jeg oppdaget også nå at kobberet i blokken ikke så noe særlig fint ut. Virket som om det er i ferd med å ruste, var div. brunfarger og det så ut som noe oljesøl, bare at det var i selve kobberet. Det gikk ikke ann å få av med vann. Jeg har desverre ikke noe bilde av dette.

Lenke til kommentar

Kobber ruster ikke, det oksiderer.

Om kobberet er misfarget enkelte steder, behøver ikke dette bety noe for virkningsgraden. Men er det på utsiden eller på innsiden i blokka? Er det på innsiden, så kan du fjerne misfargingen ved forsiktig bruk av stålull og såpe.

Er det på utsiden, så bruk sølv- kobberpuss! Men vask godt med vann og Zalo etterpå, for å fjerne rester av pussemiddelet.

Sprekk ifra gjengepartiet og utover kan tyde på for trange gjenger, eller en for hardt tiltrukket nippel.

Man må alltid være forsiktig med å trekke til ting i plexi, den sprekker fortere enn man aner. :(

Lenke til kommentar

Det er på innsiden. Overalt imellom den runde pakningen, spesielt akkurat der vannet strømmer inn fra niplene.

Jeg vil ikke kjøre denne med sprekk og det dyreste komponentet under, skjermkortet, så jeg har bestilt ny blokk, Zalman aluminiums-sak. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMWB2

Hvis det er ønskelig kan jeg legge ut litt fakta om hvordan denne oppfører seg når jeg får den.

Tenkte at jeg skulle bare prøve å fikse den litt skikkelig etterhvert med silikon og slikt, og evt. prøve å feste den på skjermkortet, nVidia 6600. Noen tips om hvordan dette gjøres?

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...