Margarus Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 jaja den tid den kommer tenker jeg nå!! jeg har nå latt merke til at min 2 vannblokk fra tt BW har fott sprekk(er) i plexien. etter min første blokk som begynte å leke som da resulterte i vannlekasje på skjermkort \ HK- dette var også plexi skade runt gjenger. jeg har nå etter 4 monders bruk sett at det er dannet seg en stor sprekk fra nippel å ned til ca O ringen. å små sprekker runt 3 av skruene i blokka. dette gjør meg svært nervøs å har veldig lyst til å ta den ut å sende inn for 2 gang. men jeg får jo bare en ny blokk igjen uansett å den vil sikkert bare få sprekker etter en stund den også. hva skal jeg gjøre.? jeg har ikke tilgjenglig non bilder ennda men det kommer muligens. det er heller ikke noen som helst vannlekasje ennda men jeg følger nøøøye med . sitter bare å venter på at hele plexien skal ramle fra hverandre å alt vanne skal dusje vilt runt. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 kansje du kan få byttet settet (med et tillegg) mot et annet sett? men tviler egentlig litt på at du får låvt til det. sett iallefall en isboks elens under blokka. litt midre fare for en tidlig vårrengjøring da Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) ser ps data har fott inn en zalman vannblokk under alle TT produktene. jeg ønsker egentlig minst mulig en ny TT vannblokk nå faktisk. skal spør om jeg kan få den zalman blokka i retur for den ødelagte TT blokka med evt noe mellom legg i mellom zalman blokka er jo alu topp på så da slepper jeg å tenke på plexi lekasjer for det hater jeg. nå..! tror dere zalman blokka er brukbar ? ser ut som den bruker noenlunde samme nippler også. http://psdata.no/ps.asp?it=112049&mlevel=070400 Endret 14. april 2005 av Margarus Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Better be safe than sorry. Ta den ut med én gang. Det er en ordre Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Roger that gixxerman. den er tatt ut å sendt til ps data i dag! basta bom! jeg spurte fint om jeg kunne få den nye zalman blokka som di har fott inn på psdata. igjen for jeg vil helst ungså å ha flere BW blokker i mit kabinett. men jeg har ett stort problem. zalman blokka MÅ ha 4 hull i hovedkortet. jeg har ingen hjeelp Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Så har vi jo den evige aluminium/kobber diskusjonen... Disse materialene bør ikke blandes da de kan korrodere med hverandre, noe som ikke akkurat er heldig. Aanbefaler deg å gå for en annen blokk Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 det der har jeg diskutert før å i mine øyner er faren miiiiniimal. jeg gidder ikke ta den diskusjonen opp her igjen men forteller kort: aluen er anodisert dvs det er "malt" på med et beleg som beskjytter aluminiumen. det er kun toppen \ sidene som er av alu , bunn er av ren kobber. det skal mye tid å uheldighet til for at det i hele tatt skal begynne å skje noe. jeg bruker ikke vanling vann heller. men dog bigwater cooling veske som inneholder. vann , anti rust , anti korrisjon , UV farge , forst veske. jeg tar kjangsen Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Zalman blokken funker greit med det ser ut som at den isolerer varmen mer siden den er så stor. Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Tar du sjangsen, kan de jo vise seg å være geniale - En får to blokker, så du kan sette en på gpu og modifisere en til NB Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 jeg har nå latt merke til at min 2 vannblokk fra tt BW har fott sprekk(er) i plexien. Og du passer på å stramme skruene gradvis etter tur diagonalt overfor hverandre, på samme måte som når en skifter dekk på bilen ? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 hadde jeg brukt den feste metoden så ja jeg hadde skrudd det diagonalt ja. men jeg bruker det amd klipset som man vipper over kjøleren. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Tar du sjangsen, kan de jo vise seg å være geniale - En får to blokker, så du kan sette en på gpu og modifisere en til NB nå var det cpu blokka vi (jeg) snakker om. ikke di 2 gpu blokkene. men ideen din var ikke dum. vis jeg skulle ha hatt ett slikt sett så hadde jeg nokk funnet ett formål til begge blokkene. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Roger that gixxerman. den er tatt ut å sendt til ps data i dag! basta bom! jeg spurte fint om jeg kunne få den nye zalman blokka som di har fott inn på psdata. igjen for jeg vil helst ungså å ha flere BW blokker i mit kabinett. men jeg har ett stort problem. zalman blokka MÅ ha 4 hull i hovedkortet. jeg har ingen hjeelp har snakka med ps data å jeg kunne få zalman blokk tilbake men det hjelper jo lite nor jeg ikke har feste hull i mitt hovedkort. så da ble det til at jeg fikk en ny BW blokk igjen. altså min 3 blokk...... jeg ba di sjekke blokka nøye før di i heletatt tenkte på å sende den til bake til meg. vis jeg er så uheldig å får no sprekker igjen nå så lager jeg meg en topp selv til blokka. muligens av Kobber \ plexi av bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 jaja da var min 3 BW vannblokk på vei hjem til meg...... denne skal NØYE testes å sjekkes å den skal følges nøye med. skjer det no drit med blokka en gang til så gidde ikke jeg å få en ny. da gjør jeg det enkelt å lager meg en kobber topp til blokka... vis det sku no sprekke igjen i plexien. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Tips: Vær MEGET nøye når du trekker til slangekoblingene, og bruk kun håndkraft! Såvidt jeg kan se, er BW-blokka utstyrt med såkalte kompresjonsfittings, som altså vha en overfallsmutter klemmer slangen rundt nippelen. Det som er SÆRLIG viktig å passe på, er at den delen av nippelen som allerede er montert i plexitoppen, IKKE utsettes for ytterligere tilstramming! Det skal svært lite til før belastinga på plexien blir for stor, og dermed kan sprekker og lekkasje bli et kjedelig og uventet resultat..... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 faktisk ikke. men det sier vell alle ? hehe Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Rart at de noen sine BW ting går i lufta med en gang.. Men håper du får igjen på garantien da Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 skal hente ny blokk hvert øyenblikk Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 har nå hente blokka jeg trudde ikke mine egne øyner da jeg såg det var en LIIIIIIITEN antydning til sprekk fra nippel og utover. men det var så lite at jeg lot det gå. har prøve kjørt non timer nå å alt funker fint. men jeg følger nøye med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå