tdzark Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Sørgelig hvor lite informasjon nettbutikkene legger ut om prosessorer.. Komplett prøver jo men det er aldri så liten vits i å ha mye informasjon der når det legger ut 2-3 varianter uten noen som helst forskjell i informasjonen. Da er det for lite info synes jeg Så: ASBOX, det er den eldste, Clawhammer, på 130nm? BIBOX er Winchester som har 90nm? Og BPBOX er da Venice som har? 90nm men SSE3? Og så er det ulike revisjoner - ASBOX finnes i en revisjon som er yielder for dårlige til 4000+ men som dermed gir mye overklokking for pengene? Finnes det så ulike revisjoner av de andre utgavene, og finnes det noen nettbutikk der man kan finne ut hvilken revisjon CPU'en er _før_ du kjøper den? Det blir 1-2 måneder fortsatt før jeg kjøper ny CPU (-> trenger nytt MB -> pci-e + DDR ram -> nytt grafikkort + ny RAM -> ny PSU -> nytt kabinett eller evt. om man ser bort i fra pengesummen), så er det noen grunn til _ikke_ å vente på Venice? [ZarK] Lenke til kommentar
Sivert Olsen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det som er med de "Venice" prosessorene som jeg har hørt... er at det er minder effekt tap på prosessor i henhold til strøm... og skal den være enda mer overklokkings vennlig enn "Winchestern"... jeg kommer nok til å kjøpe "winchester" med mindre "Venice" prosessorene er blitt billige eller kommen ut på markedet... så noen som hadde klart 2750mhz på en 3500+ "Winchester"... satt å regna på det... dvs for å klare 2750... tar du FSB = 250mhz og Multiplier = 11x... mer vet jeg ikke hva man må stille på... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Finnes det så ulike revisjoner av de andre utgavene, og finnes det noen nettbutikk der man kan finne ut hvilken revisjon CPU'en er _før_ du kjøper den? Det blir 1-2 måneder fortsatt før jeg kjøper ny CPU (-> trenger nytt MB -> pci-e + DDR ram -> nytt grafikkort + ny RAM -> ny PSU -> nytt kabinett eller evt. om man ser bort i fra pengesummen), så er det noen grunn til _ikke_ å vente på Venice? [ZarK] På mange nettbutikken står det hvilke revisjon cpune er. På for eksempel nethop.no står det bp for venice, bi for winnie i produktnavnet/nummer. Jeg skal kjøpe nytt pckit om 1-2mnd akkurat som deg, og innen den tid så tror jeg venice er tilgjengelig. Jeg skal kjøpe en 3200+ venice, DFI Ultra-d HK og på ram-siden blir det enten http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6383 http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780 Tror jeg går for førstnevnte da det er spesielt laget for Ulra-D HKet. Cpu-kjøler er jeg ikke sikker på enda. En ting som hvertfall sikkert er at jeg ikke vil ha en dritsvær greie som xp120 saken til thermaltake. Kanskje det er noen som har noen tips her... Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 God del forvirring for tiden ang de nye Venice og San Diego CPUene, det er helt klart at San Diego vil komme i hastigheter under 4000+, med bla en 3700+ Begge CPUer har identisk kjerne, men San Diego vil ha 1024kb cache. De største nyhetene er en forbedret minne kontroller, som gir bedre støtte for 4 DDR brikker, samt SSE3. ADA3500DAA4BN (evnt ADA3500BNBOX) og ADA3500DAA4BP (evnt ADA3500BPBOX) For eksempel, BN skulle da være en San Diego, men 4 tallet (tredje siste) tilsier at det er 512kb cache og ikke 1024 kb som San Diego skal ha. Begge er produkter som vil finnes på markedet, enda så forvirrende det er å ha en San Diego uten 1024kb cache Det blir også spekulert at det kommer en 3500+ Venice på 2.2Ghz, samt en 3500+ San Diego på 2.0 Ghz, men da med 1024kb cache. Om mulig så kommer det tilsvarende for 3000+ og 3200+ ADA3700DAA5BN (ADA3700BNBOX) er en Athlon 64 3700+ San Diego (1024 cache) De første brikkene av disse typene, blir offisielt solgt 18 April, men det blir ikke før ut i Mai vi vil se noe særlig kvantum av disse. Så vi må vente litt før vi finner ut hva some egentlig er tilgjengelig Lenke til kommentar
Eirik_smo Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Her er en link til litt info om s939 cpuene: http://www.msi.com.tw/html/service/techexp...lon64/page1.htm Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hva betyr SSE3? Det er et optimalisert instruksjonssett som er laget for å optimalisere enkelte operasjoner med spesialiserte og optimaliserte instruksjoner. Det er utviklet av Intel og er tredje generasjon an SSE-instruksjonssett. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 tdzark Skrevet 14/04/2005 : 21:23 Og så er det ulike revisjoner - ASBOX finnes i en revisjon som er yielder for dårlige til 4000+ men som dermed gir mye overklokking for pengene? Ja, jeg lurer på om jeg kanskje tilfelidgvis har en slik, min Clawhammer 3500+ klokker 2,83 (superpi) 2,76 stabil med boxed, som etter hva jeg har skjønt er relativt bra til og være 130nm Clawhammer. Men kan jeg få det bekreftet ut fra hva som står på den, eller ut fra stepping? ADA3500DEP4AS CAA2C 0505APEW Stepping SH7 -CG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå