El Matador Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg mener å ha hørt en gang at det skal gå and å legge inn ny XP uten å slette alt som er inne på Harddisken. Det jeg mener er å legge inn helt ny XP uten at jeg må flytte over filene til en cd eller en annen maskin går det? Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Reboot pcen, sett på boot from cd-rom,putt inn winXP cden, osv. det kommer opp som meny hvor du kan velge om du skal reparere eller installerte på nytt(formatere). trykk på reparere. Vis det ikke går . trykk på installere på nytt så kommer det en lignende meny senere. TRUR JEG . PS:har installert windows 7-8 ganger å sist installerte jeg over. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Når du reparer blir ikke virus og sånt fjernet. Det jeg helt konkret mener er: Jeg har C: og D: Windows ligger på C. Kan jeg legge inn en helt ny versjon(slik at C blir formater) Men alikevell ha det som ligger på D uberørt? Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Stemmer det ja. Kan formatere C: og legge inn XP der, og fremdeles ha det på D: uberørt Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Stemmer det ja.Kan formatere C: og legge inn XP der, og fremdeles ha det på D: uberørt Hehe, ja. Men hvordan? Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Starte med XP cd'n i, så må du inn i bios så datan booter fra cd ikke harddisk. SÅ innstallerer du XP på C: velger å formatere med samme type filsystem som det er på D: Håpe det hjalp litt mer da, må nesten gjøre det skal jeg klare å forklare det no særlig bra. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Starte med XP cd'n i, så må du inn i bios så datan booter fra cd ikke harddisk. SÅ innstallerer du XP på C: velger å formatere med samme type filsystem som det er på D:Håpe det hjalp litt mer da, må nesten gjøre det skal jeg klare å forklare det no særlig bra. Takk, Men jeg skulle ha prøvd å gjøre det på en annen maskin en min først! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det er såre enkelt å slette c:, men ikke røre d: (e: osv). Det er faktisk vanskeligere å slette d: / e: enn det er å beholde disse partisjonene. Og nei, man trenger ikke tulle med å formatere noe som helst før en legger i XP CD'n. (Overtro?) Jeg pleier boote opp på XP CD'n, slette c-partisjonen og opprette den på nytt. Velger den nye partisjonen og trykker ENTER for å installere på den. Velg NFTS (quick) formatering. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 jepp, Krapfoss har helt rett her. boot fra cd'n, velg å innstallere, når det kommer spørsmål om partisjon så kan du velge og slette partisjon c: for så og opprette en ny partisjon. formater denne med ntfc, og fortsett innstallasjonen på denne partisjonen. d: blir ikke skada uansett, sålenge du ikke velger å slette/formatere den da, men da sal du være bra klønete klarer du det. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Hvis jeg har programmer/spill instalert på (f.eks) D: disken, hvordan vil dette da reagere når jeg instalerer XP på ny? Vil programmene fortsatt være intsalerte ell? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 nei du må innstallere programmene på nytt såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Capri 3S Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 De vil ikke være på startmenyen lenger, men tror de vil fungere for det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 hm, legger ikke programmene diverse ting inn i register osv når de innstalleres? har ikke så mye greie på slikt, men tror det varierer fra program til program om de vil funke eller ikke. diverse enkle programmer krever jo ikke noen form for innstallasjon. da er det jo bare kjøre exe fila fra hvilken som helst mappe. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jepp, det vil variere fra program til program om de fungerer etter nyinstalleringen. Lenke til kommentar
Aporex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 De aller fleste program må du regne med å måtte installere på nytt, etter en Windows installasjon. Dette fordi at systemfiler osv. forsvinner under formateringen. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg føler at jeg må dele dette med deg: Dersom D: er på samme harddisk som C: så er det en sjanse for at den også blir sletta. Det skjedde når jeg installerte XP på nytt, men det kan skyldes min uvitenhet Vil kanskje anbefale å teste det på en annen maskin først, der du har lignende oppsett nård et gjelder partisjoner, bare for å se resultatet Men dersom D: er en helt annen harddisk, så vil det ikke bli sletta, og program osv vil fungere, det gjorde det hos meg (f.eks. spill, DC++ osv. fungerte uten problem) EDIT: Leif på besøk Endret 16. april 2005 av Memphis88 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg føler at jeg må dele dette med deg: Dersom D: er på samme harddisk som C: så er det en sjanse for at den også blir sletta. Det skjedde når jeg installerte XP på nytt, men det kan skyldes min uvitenhet Vil kanskje anbefale å teste det på en annen maskin først, der du har lignende oppsett nård et gjelder partisjoner, bare for å se resultatet Men dersom D: er en helt annen harddisk, så vil det ikke bli sletta, og program osv vil fungere, det gjorde det hos meg (f.eks. spill, DC++ osv. fungerte uten problem) EDIT: Leif på besøk Begge mine partisjoner ligger på samme harddisk. Men bær jeg avinstalere programmene først da? Siden det kanskje kan bli litt vanskelig å avinstalere de etter XP instalesjonen om de ikke funker (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå