richardchristy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Da jeg forleden dag tok ut alt av kabinettet mitt, byttet til et nytt kabinett, formaterte C:\ på den ene 200gb'en min, og installerte XP på ny, og skulle sette inn resterende harddisker fulle av data, er alt jeg får når jeg prøver å gå inn på den ene hd'en: Disk D:/ er ikke formatert. Formatere nå? Hva.. feiler? Tok den som sagt bare ut av det gamle kabinettet, og inn i det nye, på et nyformatert OS. WHATUP?! Mister jeg 200GB stuff? Endret 14. april 2005 av jorgen_veisdal Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er alle drivere installert?Er det ATA eller SATA disker? Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Er en ata.. WD.. Fatter 0 asså.. Har 2 stk av typen. En kjører jeg OS og warez på, den andre kun warez. Og den med OS på funker helt fint. Men den andre som sagt: Disketten i stasjon D:/ er ikke formatert. Formatere nå? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ikke at jeg har veldig mye peiling på hardisker, men er tilkoblingen den samme som du hadde før du flyttet de over?Deler de kabel, altså Master vs. slave..Jeg opplevde ved at begge var på master at den ene ikke viste noe informasjon. Kan være at den har "klikket" også..Kan prøve med ett recovery program eller lignende.. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Tviler på det er noe fysisk, HD'en er 3 mndr gammel. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tviler på det er noe fysisk, HD'en er 3 mndr gammel. Sa ikke at det var noe fysisk. Hardisker KAN miste litt informasjon og vil la seg formatere..Kan være feilkobling Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Alt er slik det var og skal være. HD'en er Master, DVD-brenner er slave. Akkurat som før. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 WD disker må kjøre på cable select. altså Systemdisk i ytterste ende av ata kabelen og den du måtte ha som slave nr 2 på kabelen. Har hatt tull med WD selv der. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Å! Takker, men idiotsikkert før jeg skrur opp kabinettet og prøver: Hvilken ende av IDE-kabelen skal i HD'en, hvilken skal på den andre, og jeg antar at CPU-board skal i hovedkortet som vanlig. Hva vil du anbefale? Sette den som slave,master,singel what? Hjeeeelp:D Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvis du ikke skulle klare å få den til å gå lenger..Så kan du jo lese om enkel systemoppretting her.. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Vell. om det funker vet jeg ikke, men jeg vet WD disker er tullete om du ikke kobler de rett. Altså på IDE kabelen så har du 3 kontakter. Hvorav den ene er blå og langt fra de andre. Den skal i HK. På andre siden har du en grå som er "midterst" og den svarte som er ytterst. (Fargene stemmer når vi snakker ATA100/133 kabler) Du må så sette jumperne bak på disken (Står som oftest på disken hvilken setting gir den bestemte modusen) Du skal sette de som Cable Select eller C/S som det blir omtalt som. Alle diskene. Det vil da bli noe ala det her IDE1: Ytterst på kabelen (Svart kontakt) = Primary Master (OS DISK) midt på kabelen (Grå kontakt) = Primary Slave (WD disken din f.eks) IDE2: Ytterst = Secondary master osv osv Skjønner? Svarer her for PM var fucka EDIT: lagt til fargekoder Endret 14. april 2005 av Gromit Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 hjelper ikke det.. får prøve recovery Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 sånn som skjer. Har skjedd meg også, veldig frustrerende. Boot table forsvinner så er alt borte for PC finner ingenting. Etter det har disken jobba i 10 år uten tull. (Var på en 4GB Quantum bigfoot) Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kjipe greier. Er ikke sikkert at jeg kan hjelpe men det er lov å prøve. Har selv WD disk og har ikke hatt noe problemer. Det geniale med WD disker er programmet Data Lifeguard Tools. Brukte dette da jeg formaterte diskene mine og installerte XP etter Karamacom sin oppskrift (noen som vet om han skrev en del 2 til denne?). Min erfaring var at diskbehandling gikk som en drøm, så jeg kan tenke meg at hvis det er noe program som kan hjelpe deg så burde det være dette. Kan lastes ned fra http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999 Får håpe det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå