Gå til innhold

Disketten i D:/ er ikke formatert. Formatere nå?

Anbefalte innlegg

Da jeg forleden dag tok ut alt av kabinettet mitt, byttet til et nytt kabinett, formaterte C:\ på den ene 200gb'en min, og installerte XP på ny, og skulle sette inn resterende harddisker fulle av data, er alt jeg får når jeg prøver å gå inn på den ene hd'en:

Disk D:/ er ikke formatert. Formatere nå?

Hva.. feiler? Tok den som sagt bare ut av det gamle kabinettet, og inn i det nye, på et nyformatert OS. WHATUP?! Mister jeg 200GB stuff?

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg har veldig mye peiling på hardisker, men er tilkoblingen den samme som du hadde før du flyttet de over?Deler de kabel, altså Master vs. slave..Jeg opplevde ved at begge var på master at den ene ikke viste noe informasjon. Kan være at den har "klikket" også..Kan prøve med ett recovery program eller lignende..

Lenke til kommentar

Vell. om det funker vet jeg ikke, men jeg vet WD disker er tullete om du ikke kobler de rett.

Altså på IDE kabelen så har du 3 kontakter. Hvorav den ene er blå og langt fra de andre. Den skal i HK. På andre siden har du en grå som er "midterst" og den svarte som er ytterst. (Fargene stemmer når vi snakker ATA100/133 kabler) Du må så sette jumperne bak på disken (Står som oftest på disken hvilken setting gir den bestemte modusen) Du skal sette de som Cable Select eller C/S som det blir omtalt som. Alle diskene.

Det vil da bli noe ala det her

IDE1: Ytterst på kabelen (Svart kontakt) = Primary Master (OS DISK)

midt på kabelen (Grå kontakt) = Primary Slave (WD disken din f.eks)

IDE2: Ytterst = Secondary master osv osv

Skjønner?

Svarer her for PM var fucka

EDIT: lagt til fargekoder :p

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Kjipe greier. Er ikke sikkert at jeg kan hjelpe men det er lov å prøve.

Har selv WD disk og har ikke hatt noe problemer. Det geniale med WD disker er programmet Data Lifeguard Tools. Brukte dette da jeg formaterte diskene mine og installerte XP etter Karamacom sin oppskrift (noen som vet om han skrev en del 2 til denne?). Min erfaring var at diskbehandling gikk som en drøm, så jeg kan tenke meg at hvis det er noe program som kan hjelpe deg så burde det være dette.

Kan lastes ned fra http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999

Får håpe det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...