notorled Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei! Jeg driver å setter opp en side for et World Of Warcraft guild, så var jeg så heldig at jeg kom over et script som gjør at man kan bruke IPB som posting system for nyheter. Men tingen er at jeg får ikke dette til å virke.. <?php $dbresult = $DB->query("SELECT * FROM forum_topics WHERE `forum_id` = 1 ORDER BY start_date DESC"); while ($nitem = mysql_fetch_array($dbresult)) { $nitemc = mysql_fetch_array($DB->query("SELECT post FROM forum_posts WHERE `topic_id` = {$nitem['tid']} AND `new_topic` = 1")); print '<div class="nyhet">'; print ' <div class="nyhet-tittel">' . $nitem['title'] . "</div>\n"; print " <div class=\"nyhet-tekst\">\n"; print $nitemc['post']; print "\n </div>\n"; print ' <div class="nyhet-dau">Skrevet ' . date('Y-m-d \k\l\. H:i:s', $nitem['start_date']) . ' av ' . $nitem['starter_name'] . ' | ' . $nitem['posts'] . ' Comment(s) ' . ' </div>'; print '</div>'; print "\n\n"; } //print 'Skrevet av '.$ibforums->member['name'].'!'; //print_r($ibforums->member); ?> Forum_id er ifølge databasen riktig. Men jeg får en mySQL error.. Fatal error: Call to a member function on a non-object in /hsphere/local/home/enkelogg/enkeloggreiurl.com/main.php on line 2 Han jeg fikk koden av sa noe om å inkludere den i index.php til IPB 1.3 Noen som har en peiling om hva som kan være galt ? (mySQL skal være satt opp riktig, siden forumet fungerer) Lenke til kommentar
notorled Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Okey. Slik, nå skal det funke, men det eneste som er problemet et " forum_id = " Jeg får: Fatal error: Call to a member function on a non-object in /hsphere/local/home/enkelogg/enkeloggreiurl.com/content/main.php on line 2 Line 2 er: $dbresult = $DB->query("SELECT * FROM forum_topics WHERE `forum_id` = 1 ORDER BY start_date DESC"); I phpMyAdmin så ser jeg oversikt over databasen, der har jeg noe som heter ippbe_forums. I en tabell(inne i ippbe_forums) står det ID: 1 tilsvarer "ID: 1" " forum_id = 1" ? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Når initialiserer du objektet $DB? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Den ligger i index.php til forumet.. Fixet det dag tidlig(01.00). Problemet var at det var ingen kobling imellom $db og $dbresult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå