Gå til innhold

Trenger skjermkort som takler hl2

Sirslask

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med Zernick. Ellers kan du "fleske" til med et radeon9800pro som takler hl2 supert med full grafikk og 4x AA og AF. (de selger vel det enda?)

edit: eller noen av de nyere kortene... jeg tørr ikke uttale meg om ytelsen på de.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
enig med Zernick. Ellers kan du "fleske" til med et radeon9800pro som takler hl2 supert med full grafikk og 4x AA og AF. (de selger vel det enda?)

edit: eller noen av de nyere kortene... jeg tørr ikke uttale meg om ytelsen på de.

ja, men dei er like dyre som 6600GT korta :nei:

Lenke til kommentar

Det der kortet er svært langt unna det du spurte om:<!--QuoteBegin-Little slask

Skrevet: 14/04/2005 : 18:40+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Little slask

Skrevet: 14/04/2005 : 18:40)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->helst under 1000 lappen.

Kortet du nevner er forsåvidt bra (med unntak av støynivået) men du får det en 50-lapp billigere fra netshop.no. Hvis du ikke er så nøye på at det er GDDR3 ram så kan du spare ennå 150kr ekstra på å velge dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27095

Hvis du vil ned mot de 1000kr du spurte om først så vil jeg anbefale enten et brukt Radeon 9800Pro eller et Gforce 6600 AGP til ca 1100kr

Edit: ikke 100kr men 1100kr

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

radeon 9800pro takler ikke hl2 godt nok på full grafikk AA og AF. men uten aa og af fungerer det bra:)

Lenke til kommentar

HL2 krever en bra CPU for å kjøre uten lagging, og helst 200 MHz FSB for AMD. Du bør dessuten ha minst 768 MB RAM.

Da går det ganske glatt på et Radeon 9550, med 128 MB (128-bit) minne.

Men jeg er enig med arokh: du får mye mer for pengene med et 6600 GT, enn hva prisdifferansen til et 9600 XT skulle tyde på. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjøpt et akkurat-bra-nok skjermkort, og endt opp med å være misfornøyd. Da jeg endelig fikk et 9800 Pro (som jeg kjøpte som demo-kort like før jul), så var ikke det bra nok lenger heller, fordi jeg hadde ventet for lenge på at det skulle gå ned i pris.

6600 GT er absolutt verdt å spare noen hundre kroner ekstra for.

Lenke til kommentar
Hmm, har et MSI GeForce FX 5900 XT, og det funker perfekt til HL2.  :D

Det funker ja, men du får ikke like bra grafikk (kjører i DX8 modus).

Sikker? GeforceFX-sieren har Dx9 så jeg ville jo antatt at det ville kjørt i Dx9-modus.

PS. Jeg mente 1100kr og ikke 100kr litt lengre opp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...