Skrue Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Navn eller ikke, tegningene er jo rett og slett fantastiske! Og blokk-løsningen bør jo gi et godt resultat også, ettersom også denne er basert på velprøvede prinsipper! Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Navn hehe nei det har jeg ikke tenkt på.. finner vell på noe tenker jeg Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Update! Fikk jobbet litt med blokka i dag og det ser ut til at blokka tar form,. Har foresten bestemt meg for å lage 2 versoner av blokka. Første versjon av blokka blir skal ha 1mm tykk bunnplante Versjon 2 av blokka skal ha en bunnplate på 2mm. Her er noen bilder av hva jeg har gjort så langt..(dette er versjon 1) Gikk tom for 8mm plexi så den plexiplata som utgjør vannkammeret er noe kortere enn topp-plata, Dyse-platen er også ferdi, men kameraet gitt tom for strøm. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ser jo riktig bra ut, så langt! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Imponerende Og takk for tipset med at P4 kjøleren har en sånn kobberblokk, hadde glemt den. Nå har jeg endelig nok deler til å lage noe lignende selv! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nice! Synd at du gikk tom for plexi, men det blir vel fint alikevel. Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Takk for flotte tilbakmeldinger Har nå loddet ribba i bunnplaten. tar noen bilder nå snart. En ting jeg lurer på: Moteringsfjerer...=? Er ikke helt sikker på hvordan fjerer jeg skal velge med tanke på belastning. Noen som vet ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Du bør prøve å få tak i fjærer med trådtykkelse 1mm, og en ytterdiameter på 7-8mm, lengde ca 15-20mm. Jeg vet at det ikke bestandig er så enkelt å finne slike fjærer, men du kan jo forhøre deg i en jernvareforretning. Du _må_ ikke bruke fjærer, men det er jo alltids å foretrekke. Man får en bedre kontroll på tilspenninga ved bruk av fjærer. Bruker du skruer / muttere direkte, altså uten fjærer imellom, så må du være pinlig nøyaktig med tiltrekkinga. Ellers kan du riskikere at blokka får et skjevt anlegg mot CPU, og da kan det i verste fall gå galt... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 liker det jeg ser! veldig bra sålangt Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Update 04.06.05 Ja da er blokken i sluttstadiet. Mangler bare nippler,silicon og en liten finpuss Gjorde foresten et lite ekspriment. Eksprimentet inneholder Vann, luft,vanntank, pumpe og vannblokken. Hensikten med eksprimentet er å se hvor vannstrømmen sånn ca går i blokken. Første steg: Fylle vanntanken med luft. Andre steg: Koble til vannblokken og observere. Ikke helt lett å se kansje? Det jeg observerte: Luftbloblene får en voldsom fart ned i ribba hvor de så nærmest blir skutt ut til sidene av vannkammeret. Boblene flyter opp til toppen av kammeret og finner veien ut til nærmeste exit. Boblene's fart ble betraktelig senket når de nærme seg utløpshullene. Ganske fasinerende å se på :!: Her er et par bilder av blokka i litt midre vått element Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ser jo bra ut dette, men tror ikke du bør prøve det med luft inni for mange ganger (eller tar jeg feil?) Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Systemet tar nok neppe skade av litt luftbobler Endret 4. juni 2005 av TurboTrond Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 du kan det du gjør genial måte å sjekke hvor vannet går Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Du bør prøve å få tak i fjærer med trådtykkelse 1mm, og en ytterdiameter på 7-8mm, lengde ca 15-20mm. Jeg har noen fjerer med 1mm tråndtykkelse og en ytrediameter på 6mm, lengde er 20mm. De passa da ikke til m5 skruer, men m4 går supert. Men du tror disse går ann å bruke eller ? Endret 5. juni 2005 av TurboTrond Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er vel nærmest som skapt for formålet! Om du i stedet må bruke 4mm skruer, så går det alldeles bra. Orginalskruene på f.eks MSI-kortet er 3/16", altså ca 3,5mm, til sammenligning. Ellers ser det hele svært bra ut vil jeg si, godt jobba! Btw; Å teste med luftbobler i vannet skal du selvsagt ikke være redd for å gjøre, det har absolutt ingenting å si for hverken blokka eller andre ting. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Takk for flotte tilbakmeldinger Har nå loddet ribba i bunnplaten. tar noen bilder nå snart. En ting jeg lurer på: Moteringsfjerer...=? Er ikke helt sikker på hvordan fjerer jeg skal velge med tanke på belastning. Noen som vet ? Et alternativ er jo og kjøpe et slikt sett som dette . Monterings sett for vannblokker Komplett sett med skruer fjærer, skiver og muttere for å montere CPU vannblokk til hovedkortet. Egner seg meget bra til hjemmelagede vannblokker! Du finner det på : http://www.3dfxcool.no/ Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Er vel nærmest som skapt for formålet! Men det var jo supert=) For opplysningens skyld kan jeg si at jeg kjøpte dem på Clasohlson. De koster ca20kr og da får du 6st av fjeren som er avbildet over pluss en bråte andre fjerer som garantert ikke er egnet for formålet, men som en kansje får bruk for en vakker dag :!: Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Den der ble jo bare rå bra da! Lykke til videre. Skulle ønske jeg hadde sånt utstyr Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ekstremt bra! Gleder meg til å se noen tempresultater når den tiden kommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå