TurboTrond Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Etter mye trøbbel med socket a hovedkort har jeg bestemt meg får å oppgradere til socket 939, men da må jeg også fikse meg en ny vannblokk. Her er foresten et bildet av socket a vannblokka jeg lagdet for et par uker siden. TDX-black TDX-Black Jeg skal altså lage en vannblokk som passer til socket939 formatet. Siden A64 prosessorer har varme spreder valgte jeg å bruke en kobber sylinder på 30mm i diameter med håp om at et strørre antall finner tar opp varme fra cpu kjernen. Hva jeg skal bruke av matriell. Kobber sylinder 30mm i diameter Denne sylinderen banket jeg ut av en boxed intell kjøler. Kobber 1mm kobberplate 8mm plexiglass 4mm plexiglass matriell Lakk- farge enda ubestemt?(forslag ?) Endret 2. februar 2006 av TurboTrond Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 ser veldig bra ut dette her! gleder meg Men skal kobberplata være så stor ? eller kortner du den ned etter prosessoren og heller lager større plexitopp ? stå på Lenke til kommentar
expoke Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 dette ser veildig bra ut. stå på BTW; jeg synes at blokka ikke trenge noen farge! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Dette ser bra ut, stå på! (likte den forrige jeg, men siden du skal gå over til 939 så) Lykke til! (ser egentlig ikke ut som om du trenger det, med tanke på den forrige blokken din ) EDIT: Leif... Endret 14. april 2005 av sigen Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kjempebra.. Selger du den socket-A blokka eller? Send meg en PM i såfall.. Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 ser veldig bra ut dette her! gleder meg Men skal kobberplata være så stor ? eller kortner du den ned etter prosessoren og heller lager større plexitopp ? stå på Nei den plata skal ikke være så stor nei. Blir noe som dette tror jeg. A64BT uten dyse,topplokk og festehull Det blir som dere kansje ser på bildet 3 nippler, en som skyter vann ned på ribba og to oppsugere. Mener dette er bedre enn 1 oppsuger på høyre eller venstre side, for med kun en oppsuger vil kansje vannet ta den raskeste veien til oppsugeren og da vil kjøleribben antagelig bli varmere på en side. men igjen så skal det jo være en dyse som har til hensikt å spre vannet over alle finnene i kjøleren og ikke mist øke hastigeten på vannet.. hmm uansett så blir det nok 3 nipler! De fire hullene er til å skru blokka sammen. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ser bra ut dette, tror den løsningen din kan funke fint! Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Blir det update snart? Sketchup tegningene elsket jeg Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ja da var blokka ferdi konstruert på papiret. Har begynt å bruke et nytt program som heter Xenon fra Ashlar-Vellum. Xenon er et 3d konstruksjons program. Venter nå bare på en 2mm kobber plate fra Sloyd-detaljer.no så starter jeg selve utformingen av blokka. Her er noen bilder av hvordan blokka er ment til å se ut. Konstruksjon topp kostruksjon right side Bildet 1 bildet 2 Bunnplate med ribbe vannkammer+topplokk+dyse enda et bilde av blokka Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 nice! avstanden er 88.9mm senter-senter på A64 hk lykke til Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvorfor er bildene så rare? Men så bra ut dette! El NetZor Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 ville nok ikke kalt de rare.. heller avanserte og detaljerte. ikke akkruat sketchup tegninger Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det programmet vil jeg ha! Tegningene bra bra de, fine og detaljerte, som Diablito2k sa Lenke til kommentar
Xstract Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 ser veldig bra ut dette, hadde vert kjekkt om jeg også kunne bygge blokker :=) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Virkelig schmood! Digga forresten det programmet.. Så ut som en lett versjon av AutoCAD! *StarteDC++* Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Genialt program ja... tar litt lenger tid å sette seg inn i enn sketchUp(mye lenger tid), men så har en også 1000ganger større frihet. www.Ashlar-Vellum.com Det er mulig å laste ned en 14dagers verson av Cobalt-Xenon og Argon der.. avstanden er 88.9mm senter-senter på A64 hk Målte 89 jeg... men kan jo hende det er 88.9 hehe 0.1mm tror jeg ikke gjør den store forsellen... tror neppe jeg greier å borre festehullende med 0.1mm prestasjon uansett.. =) Her er et bilde av blokka med farget topplokk. Uten nipler Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Målte 89 jeg... men kan jo hende det er 88.9 hehe 0.1mm tror jeg ikke gjør den store forsellen... tror neppe jeg greier å borre festehullende med 0.1mm prestasjon uansett.. =) fant avstanden på et annet forum når jeg var ute etter det. hadde nok målt og borret etter 89mm selv Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ser kjempe bra ut, du kar skills, iallefall innen tegning! Den forrige blokka, den svarte er også veldig bra! Lykke til videre! Lenke til kommentar
master air Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har herligheten et navn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå