Gå til innhold

M65 - hvordan fjerne kamera lyd, entry

Mis@

Anbefalte innlegg

ja har en m65 med entry og jeg vill ha vekk dette entry driten. er det mulig ?

Den irriterene kamaralyden begynner og gå meg på nervende og jeg kunne tenke meg å fått fjernet den og, hvordan gjør man det?

også var det opperatørlogon, hvordan fjerner jeg den?

Endret av Mis@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det fins mange andre tråder om å fjerne kameralyd, bare å søke. men bruk et blank bilde som logo, du finner en på club-siemens.com

og kameralyden, du må bruke et spesielt program for å åpne filsystemet og derifra slette lydfilen men tviler på om det er lovlig..

Lenke til kommentar

Jeg fikk teleopertørens egenlagde software (type Entry software) ble fjernet for meg da jeg sendte inn mobilen min til unlocking hos unlockshop.no. Tror de kan få ordnet det for en billig penge, send dem en mail så kan de sikkert svare på det. Ellers så kan du nok sikkert kjøpe en datakabel, finne originalsoftware på nettet og gjøre det selv. Kabel og tiden det tar å spore opp diverse programmer og software inkludert kunnskapen man trenger for å utføre operasjonen kommer nok til å koste mer enn å sende den inn, men man kan sikkert lære mye av å gjøre det selv.

Sjekk ut http://www.mobiledia.com/forum/topic19631.html . Står en del der som kan hjelpe. Om det vil funke på entry vet jeg ikke, men det er en begynnelse...

Lenke til kommentar
og kameralyden, du må bruke et spesielt program for å åpne filsystemet og derifra slette lydfilen men tviler på om det er lovlig..

Det er ulovlig, dessverre. Mange av oss med Siemens sliter med den forderva kameralyden...

Jeg har den også, helt idiot.

Har hørt om noen som fjerna den ved kun å slette den fra telefonminnet, men den ligger ikke på et sted som er tilgjengelig for brukeren med mindre du har et program, som da er ulovlig...

Dessverre.

Lenke til kommentar
Det er ulovlig, dessverre. Mange av oss med Siemens sliter med den forderva kameralyden...

Jeg har den også, helt idiot.

Har hørt om noen som fjerna den ved kun å slette den fra telefonminnet, men den ligger ikke på et sted som er tilgjengelig for brukeren med mindre du har et program, som da er ulovlig...

Dessverre.

Det er ingen norkse lover som sier noe om pålagt kameralyd. For å fjerne lyden må du ha en datakabel, men tar jeg ikke alt for feil mister man da garantien.

Jeg skjønner hvorfor det bør være lyd når man knipser et bilde, men de kunne i det minste lage en lyd som ligner på en "ekte" kameralyd. På min Sx1 og andre symbian telefoner kommer en diskret lyd som ikke sjenerer noen. Dette kan fikses med å velge profil lydløs. Lyden som kommer fra min tidligere K500i er direkte grusom.

Lenke til kommentar

Tror faktisk at det er blitt påbudt med kameralyder. Grunnen er at det er en "person-vern" regel eller noe som sier at det ikke er lov å ta bilder av andre uten at de er klar over det, lyden skal vel hindre dette tenker jeg.

en kamerat av meg har en samsung, og han fikk tak i en slags kode ( noe likt med: *#06# ) som gjorde at han kom inn på innstillingene til hardware hvor han rett å slett kunne skru den av ... ingen som vet om det finnes en slik kode til K700i ?

Lenke til kommentar

ok, vet ikke om jeg har lov til å poste dette på forumet men jeg tar sjangsen, så får mod'ene fjerne linken om det strider mot reglene.

http://nlo.gsmhosting.net/download/tools/od.rar

det er programet du må ha for å åpne filsystemet, det er fil som heter kameaklikk eller no, slett den. Men du må ha enten ir eller kabel forbindelse til mobilen for at det skal fungere.

og alt gjøres på ditt eget ansvar, du er herved advart!

ikke for nybegynnere det her.

Lenke til kommentar

Kameralyden kan fjernes på eldre versjoner av programvare, men tror ikke det er like lett på de nyere. At det ikke skulle være lov stemmer nok ikke. Fikk ny motorola i går pga cx65'en min som gav meg panikk, og på motorola kan jeg slå av lyden, ha klikkelyd, eller ei ape som hyler. Jeg slo den da av, merkelig nok. Hvorfor kan jeg slå det av på alle andre telefoner enn Siemens?

Entry kan du også fjerne, men da trenger du kabel, og må legge inn ny flex. Meiner da du kan risikere å miste norsk språk. Det var avgjørende for at jeg ikke gidda. Det nærmeste du kommer er å fjerne det fra menyen, og få tilbake det gamle ikonet med de tjenestene som er. Du får det ikke bort fra venstre menytast uten videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...