regeli Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Var lei lyden av kabinettvifta sin lyd så jeg koblet et potensiometer på den, noe jeg angrer på. Vifta svev ei lita stund så stoppet den. Prøvde en annen vifte, men fikk ikke liv i den heller. Nå har jeg koblet den til prosessor connectoren. Heldigvis tar min Thermaltake Volcano 12 å bruker 12V kontakt fra PSUen. Er system fan connectoren ødelagt? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kan jo høres slik ut, hvordan koblet du potentiometeret? Prøvd å måle utgangen med multimeter? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Du seriekobla vel potensiometeret? Da er jeg nok redd for at det er reist til en annen verden, de tåler bare noen få mA! Kan det være feilen? Lenke til kommentar
regeli Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Gjorde dette uten å dobbeltsjekke. Koblet bare samme farge inn på vifteledningen, men såg etterpå at dette var galt etter "operation feilkobling". Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Men det at potensiometeret ryker burde ikke ryke vifte connectoren da... Hvis det var en kortslutning er det merkelig om det ikke er mer som har tatt kvelden Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har også samme problemet. Bare der et at alle FAN kontaktene ikke gir strøm... Gjorde som regeli og etter en stud stoppet vifta og ryka, trodde den tok kvleden og satte på psu vifta og startet opp da jeg senere tok en kikk på tempen var den over 50 grader!! Dette var jo på et PIII FCPGA Hk da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå