Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig å få ruter fra Telenor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spør kort (eller lang): Er det mulig å "bestille" et modem med ruter fra Telenor(med DHCP-server, og gjerne brannmur av noe slag)? Har nå et cell modem(fra telenor), men det virker ustabilt, og vil gjerne slippe å "logge på" vær gang. Spør her siden det er laang kø på telefonen. (Og det er flere smarte folk på forumet)

mvh arenei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjalp nettopp gamlingen med Telenor problemer, og da valgte de å sende et nytt "modem". Det nye "modemet" er en ruter, men jeg husker ikke hvilket merke. Slipper pålogging hver gang.

Litt kø holder du vell ut? :D

Lenke til kommentar

Modemet ser ut til å synge på siste verset, og det er ustabilt som fy(=kommer ikke på internett nå). Har en ruter Dlink dl614+, den og modemet har aldri sammarbeidet godt, og vil gjerne gjerne endre oppsettet til å sette Dlinken i bridge, mens jeg har en annen ruter. Hvis dere der ute skjønner...?

Lenke til kommentar
Modemet ser ut til å synge på siste verset, og det er ustabilt som fy(=kommer ikke på internett nå). Har en ruter Dlink dl614+, den og modemet har aldri sammarbeidet godt, og vil gjerne gjerne endre oppsettet til å sette Dlinken i bridge, mens jeg har en annen ruter. Hvis dere der ute skjønner...?

Aaah, da missforsto jeg. Trodde du skulle ha en router eller lignende jeg, men du skal ha et nytt modem, helst med router?

Lenke til kommentar

"sette dlinken i bridge" kan du gjerne gjøre. Du må bare plugge modem/ruter i en av LAN portene på switch-delen av 614'en. Dermed mister du all ruterfunksonalitet og bruker kun switchen.

Husk å skru av DHCP server på DLinken. Kjøper du modem/ruter fra Telenor (koster ca 500 kroner) får du adresser i 10.0.0.XXX-serien som standard.

Lenke til kommentar
"sette dlinken i bridge" kan du gjerne gjøre. Du må bare plugge modem/ruter i en av LAN portene på switch-delen av 614'en. Dermed mister du all ruterfunksonalitet og bruker kun switchen.

Husk å skru av DHCP server på DLinken. Kjøper du modem/ruter fra Telenor (koster ca 500 kroner) får du adresser i 10.0.0.XXX-serien som standard.

Jepp, er slik jeg har tenkt å gjøre det.. men snakket med dem nå og de vil ikke sende ut nytt modem/ruter uten at jeg resetter osv osv mens jeg er ved modemet (skal bytte for noen andre).

Aaah, da missforsto jeg. Trodde du skulle ha en router eller lignende jeg, men du skal ha et nytt modem, helst med router?
:yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...