Gå til innhold

Server pc og varme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Har egentlig også lurt på dette. Pappa sier jeg ikke får lov å ha på serveren fordi det kan ta fyr, og det sluker strøm... Hva kan jeg si for å få lov til å ha den på? Hvordan overbevise han? :)

Lenke til kommentar
Har egentlig også lurt på dette. Pappa sier jeg ikke får lov å ha på serveren fordi det kan ta fyr, og det sluker strøm... Hva kan jeg si for å få lov til å ha den på? Hvordan overbevise han? :)

Si at Jesus ønsket det slik.

Funket for meg, bortsett fra at jeg brukte ligninger mellom Mao og hans lille røde.

Lenke til kommentar

drit i å bruke varmovn, bruk pcn! Det gjør jeg :p

Lenke til kommentar

Hmm det skal "mye" til for å få pcen til å brenne... Hvis du ikke gjør det med vilje da...

Jeg har har en server oppe og går i 1år nå, og kankje hatt 3år++ hvis jeg ikke hadde byttet hardware og dill og dall på serveren. Har ikke hatt strømbrudd på mange år nå her jeg bor...

Så lenge du ikke har Q-TEC strømforsyning osv. så går det vel fint? ;)

Lenke til kommentar

Argument: Den strømmen som går inn i Pc'n går ut igjen i form av varme og ikke noe annet! Hvis du rengjør pc'n skikkelig for støv en 2-3 ganger i året er sjangsen for at noe skal ta fyr _minimal_ bruk også overspenningsvern/UPS for å være på den helt sikre siden:)

Lenke til kommentar

Hvor mange watt strømforsyningen er spesifisert for har ingen ting med hvor mange den virkelig trekker. Du kan sette en dobbel 550 watt rendurant strømforsyning på et nano-ATX hovedkort med en flash-HDD og innebygget skjermkort og VIA C3 CPU, og det vil ikke trekke mer enn 50-60 watt (hvis man ser bort ifra at strømforsyningen i seg selv trekker litt strøm). Det vil ikke trekke 1100 watt som noen tror.

Jeg har også en server hos meg, og den består av et mikro-ATX HK, en P3 450 MHz CPU, to 5400 RPM HDD-er, og et PCI skjermkort. Ingen heftige saker med andre ord. Trekker ikke mye strøm. Men gjør jobben sin kjempeflott. I skrivende stund har den vært oppe i 42 dager, 21 timer og 42 minutter. Men nå merker jeg at jeg snart må skru litt igjen. Klarer ikke holde meg borte i mer enn litt over en måned før jeg finner tak i litt mer RAM eller en bedre HDD som jeg skal sette inn. Nå er målet mitt å ha den på til neste versjon av ClarkConnect kommer. Jeg kjører 3.0 nå, og skal ha den oppe til 3.1 kommer... Gleder med til det.

Lenke til kommentar

Bruker du 250W, så bruker du - 250W. At du har kapasitet til å dobble betyr ikke at du bruker det.

Mht brann ligger vel dette problemet først og fremst hos de som har problemer med å få bort "hybelkaninene" ;-). Å heve serveren 1 meter fra gulvet vil minke brannfaren betraktlig, enten det gjelder server eller vanlig PC. Men den beste løsningen er å bruke en skvett vann på gulvet en gang i blandt og fjerne det støvet som ligger der.

Å støvsuge PC'en en gang i mnd vil også være til god hjelp.

Forøvrig bruker jo ikke en "server" mer effekt enn en "PC". Det er i hovedsak CPU'en(e) som bruker strøm + diskene (om det er stor diskaktivitet).

Lenke til kommentar
Kjøp deg en boks med trykkluft (Clas Ohlson eller lignende) og 1-2 ganger i året tar du med deg kabinettet ut på verandaen og blåser strømforsyning, vifter og innmat rent for støv.

Jepp... trykkluft på boks er å anbefale... helt genialt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...