Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 de gjør faktisk det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Ser ut som en grei maskin dette. Tar jeg en kikk på Netshop, så ser jeg at en Netshop Notebook 1557GLS-64MB Burde gi mer for pengene. Men så har du jo en bedre support hos dell da (1 års hente-på-stedet). de gjør faktisk det. Lol..skulle likt å se en Dell arbeider med sveiseapparat på full guff når han skal feste hovedkortet. Hvis du virkelig mener alvor, så tror jeg noen har lurt deg.. Endret 14. april 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ser ut som en grei maskin dette.Tar jeg en kikk på Netshop, så ser jeg at en Netshop Notebook 1557GLS-64MB Burde gi mer for pengene. Men så har du jo en bedre support hos dell da (1 års hente-på-stedet). Vil påstå at Dell i6000 er av ganske mye bedre kvalitet, og har noen hakk bedre skjerm enn 1557 har da. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Den alti-i-ett-printeren hadde jeg faktisk vurdert å droppe, eller selge videre med en gang. Tanken på å MÅTTE kjøpe svindyrt blekk fra Dell etter to uker fordi printeren blir levert med 1/3 fulle patroner byr meg midt i mot. Nå var det kanskje litt overdrevet, men er det noe Dell er flinke til, er det kanskje å bygge PCer, men ihvertfall å ta seg mer enn dobbelt betalt for tilbehør/ekstradeler. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Den alti-i-ett-printeren hadde jeg faktisk vurdert å droppe, eller selge videre med en gang. Tanken på å MÅTTE kjøpe svindyrt blekk fra Dell etter to uker fordi printeren blir levert med 1/3 fulle patroner byr meg midt i mot. Nå var det kanskje litt overdrevet, men er det noe Dell er flinke til, er det kanskje å bygge PCer, men ihvertfall å ta seg mer enn dobbelt betalt for tilbehør/ekstradeler. Helt enig, svinpris på tilbehør og ekstradeler. Å levere skrivere med 1/3 fulle patroner er faktisk helt vanlig. Lenke til kommentar
Patrix Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Jeg kan i hvert fall bruken scanner-delen da. Men vet dere ca hvordan x300 gjør det i forhold til 9700? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg kan i hvert fall bruken scanner-delen da. Men vet dere ca hvordan x300 gjør det i forhold til 9700? Ca. 75% av ytelsen etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg kan i hvert fall bruken scanner-delen da. Men vet dere ca hvordan x300 gjør det i forhold til 9700? 9700 er ganske mye bedre. X300 er et low end kort som ikke egner seg til noe særlig spilling, mener jeg å ha lest. Så nå kan ingen arestere meg Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg kan i hvert fall bruken scanner-delen da. Men vet dere ca hvordan x300 gjør det i forhold til 9700? 9700 er ganske mye bedre. X300 er et low end kort som ikke egner seg til noe særlig spilling, mener jeg å ha lest. Så nå kan ingen arestere meg ingen vil arrestere deg heller X300 er lavere enn x600 som yter som et (ca seff.) 9600. Dvs at et x300 yter under et R9600 (hvor mye vet jeg ikke) Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dell sine kabinetter er omtrent lagd for at eieren ikke skal kunne oppgradere pc'en selv. Er enda en syk måte å tjene penger på... Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 X700 og Go 6800, hvordan vil de yte sammelignet med grafikkkort til stasjonære PC'er? RTP Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dell sine kabinetter er omtrent lagd for at eieren ikke skal kunne oppgradere pc'en selv. Er enda en syk måte å tjene penger på... Hva er det man ikke kan oppgradere selv? Bortsett fra muligens hovedkortet er det vel ingenting som ikke er standard deler i en Dell PC. Geir Lenke til kommentar
HellKicker Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dell Inspiron 6000 med følgende oppsett: -Intel® Pentium® M prosessor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) -Microsoft® Windows® XP Home SP2 -15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel -FREE Dell Photo All-In-One Inkjet 922 Printer -1 års henteservice (CAR - Collect og Return) -512MB 400MHz DDR2 RAM (1x512) -128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 -60GB (5400rpm) IDE harddisk -Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software -Intel® trådløs 2100 802,11b Mini PCI-kort -primær 6-celle 53 WHr batteri -Dell™ MG USB 2-knapp schroll optisk mus (IKKE ledningsfri -Microsoft® Works 7.0 (norsk) Alt i alt kommer det til en pris av 10,494 kr. Dette er etter min mening et veldig godt kjøp, spesielt hvis man tar i betraktning at den har dvd +/- brenner, 128MB grafikkort, OS, mus, works og medfølgende printer/scanner (som sikkert holder en lav standard, men som gjør nytten for en som ikke har noe fra før) Men jeg skulle gjerne visst andres synspunkt på denne PCen også. Jeg skal bruke PCen til skole, simpel programmering og litt spilling (for. eks, CS og Act of War). I tillegg så skulle jeg gjerne visst om det er verdt å oppgradere nettverkskortet og noe annet... Takk på forhånd. Men dette er ikke "den billigste" konfigurasjonen noensinne. Selv fikk jeg alt det du har, bare: 1,73ghz og WSXGA+ skjerm isteden (hvilket tilsvarer prisøkning på 1000,- ++?), og til samme pris for noen uker siden. Når jeg tenker meg om, er hdd kun 40 gig, men hva har vi ikke eksterne harddisker til? Lenke til kommentar
Sherekan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Patrick? Hvis det er deg, så fikser jeg deg bedre PC til cirka sammen pris. =) Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Synes det så ut som et bra tilbud Må si jeg er blitt litt imponert over Dell i det siste. De lager en masse kjempe gode produkter for tiden. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ser at det er en del myter om dell ute og går... Følgende kan uten problemer oppgraderes/byttes ut med på alle dell dimension stajonære maskiner: CPU, RAM, HDD, optiske drev, floppy drive, AGP-kort, PCI-e-kort, PCI-kort. (De billigste versjonene har ikke AGP/PCI-e). Man kan bruke komponenter fra hvilken som helst leverandør, men dell anbefaler selvfølgelig sine egne (dyre) produkter. Oppgraderingsmuligheter for PSU og HK varierer, men ingen av dem er sveiset fast i chassiset i hvert fall Dell-maskiner er grundig skrudd sammen og, iflg mine egne og et 20-talls arbeidskollegers samlede erfaringer over 10 år, svært stabile. Dette i motsetning til mange systemer fra mindre leverandører. Alle leverandører er i markedet for å tjene mest mulig penger, også de små søte nettsjappene som mange her på forumet tilsynelatende tror er rent idealistiske foretak. Et godt råd ved pc-kjøp: Velg en leverandør som ikke er konkurs i morgen... eller om to år. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg skrev under innlegget at jeg misforsto, og jeg beklager dette, og jeg misliker ikke dell fordi det er inn, men fori der er dårlige maskiner, bla pga dårlige oppgraderingsmuligheter. ro deg ned fredrik lasen, du høres ut som om du kunne trenge noen piller. Begrensede oppgraderings muligheter gjør ikke nødvendigvis maskinen til ett dårlig kjøp. Her er det snakk om behov. Kan ikke se at han etterspør oppgraderingsmuligheter. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Den alti-i-ett-printeren hadde jeg faktisk vurdert å droppe, eller selge videre med en gang. Tanken på å MÅTTE kjøpe svindyrt blekk fra Dell etter to uker fordi printeren blir levert med 1/3 fulle patroner byr meg midt i mot. Nå var det kanskje litt overdrevet, men er det noe Dell er flinke til, er det kanskje å bygge PCer, men ihvertfall å ta seg mer enn dobbelt betalt for tilbehør/ekstradeler. Nå vet jeg ikke vilken verden du lever i, men om man taster f.eks "http://www.blekkskriveren.no" i adressefeltet til nettleseren sin så finner man en nettbutikk som leverer blekk fra "ColorJet" og refill sett til diverse skrivermodeller, også Dell. Ca halv pris. Videre så er delene i Dell sine skrivere levert av andre, så om man finner ut av hvilken annen skriver som har samme format på blekkpatronene er valgmuighetene større. Jeg har dog blitt opplyst om at Dell aldri vil bruke HP i sine skrivere. Etter en liten sjekk på Dell sine sider så kan jeg også opplyse om at blekket til skriveren er langt ifra svinedyrt sammenlignet med andre. Endret 15. april 2005 av Wotan Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Dell sine kabinetter er omtrent lagd for at eieren ikke skal kunne oppgradere pc'en selv. Er enda en syk måte å tjene penger på... Har er det igjen snakk om behov og lyster. Dell's maskiner virker når du skrur de på. Om alt du klarer å gjøre med en pc er å alå den på og sette inn div. cd/dvd og trykke neste-jeg godtar lisensbestemmelsene-neste-neste-ja, jeg vil restarte nå, så er det ikke sikkert at du har lyst til å fikle med å bygge maskinen selv. Om du har lyst til å skreddersy din egen maskin og gjøre mye av jobben selv så er det ikke sikkert at du har lyst på Dell. Om du har lyst til å snekre men alikevel kjøper Dell, ja da har du gjort forferdelig dårlig research og kan kun skylde på deg selv. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har selv jobbet mye med Dell maskiner, både bærbare og stasjonære. Har byttet alt av deler utenom hovedkort. Alt lar seg enkelt bytte, aldri hatt noen problemer. De har litt spesielle løsninger på festing av enkelte ting. Men dette er for å hjelpe til mot støy osv. Er bare å sjekke på Dell's hjemmesider, står forklart med bilder hvordan man demonterer ALT på maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå