Gå til innhold

Ikke værst av Dell

Patrix

Anbefalte innlegg

Dell Inspiron 6000 med følgende oppsett:

-Intel® Pentium® M prosessor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB)

-Microsoft® Windows® XP Home SP2

-15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

-FREE Dell Photo All-In-One Inkjet 922 Printer

-1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

-512MB 400MHz DDR2 RAM (1x512)

-128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

-60GB (5400rpm) IDE harddisk

-Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

-Intel® trådløs 2100 802,11b Mini PCI-kort

-primær 6-celle 53 WHr batteri

-Dell™ MG USB 2-knapp schroll optisk mus (IKKE ledningsfri

-Microsoft® Works 7.0 (norsk)

Alt i alt kommer det til en pris av 10,494 kr.

Dette er etter min mening et veldig godt kjøp, spesielt hvis man tar i betraktning at den har dvd +/- brenner, 128MB grafikkort, OS, mus, works og medfølgende printer/scanner (som sikkert holder en lav standard, men som gjør nytten for en som ikke har noe fra før)

Men jeg skulle gjerne visst andres synspunkt på denne PCen også.

Jeg skal bruke PCen til skole, simpel programmering og litt spilling (for. eks, CS og Act of War).

I tillegg så skulle jeg gjerne visst om det er verdt å oppgradere nettverkskortet og noe annet...

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også lurte jeg på hva folk som har denne PCen fra før av synes om det mekaniske/fysiske med den (dvs. om den virker skranglete for. eks)

Og om noen har sett noen tester av maskina, som til tross min søken, har unsluppet mitt syn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

haha, det der er jo svine dyrt!!!!

du må ikke finne på å kjøpe den! bygg heller selv. dell er ikke gode pc`er. 128mb er ikke spesiellt mye det da! det er jo minimum av hva som er standard i disse dager! Prosessoren er veldig dårlig, hardisken er treg,ikke serlig mye ram, liten LCD, nei! kjøp noe annet! du får sikkert et mye bedre tilbud på feks. komplett.no.

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

du må ikke finne på å kjøpe den! bygg heller selv. dell er ikke gode pc`er. 128mb er ikke spesiellt mye det da! det er jo minimum av hva som er standard i disse dager! Prosessoren er veldig dårlig, hardisken er treg,ikke serlig mye ram, liten LCD, nei! kjøp noe annet! du får sikkert et mye bedre tilbud på feks. komplett.no.

Det er en bærbar ;)

edit:

Uansett så ser det ut som et greit tilbud og blir sikkert ikke misfornøyd. Holder også til spilling av litt eldre spill også ja. Har selv hatt 2 Dell bærbare i husholdningen, og de har etter det jeg har fått inntrykk av og prøvd, fungert helt strålende. Ser ikke helt hvor mye den veier, men jeg ville vurdert en annen til skolebruk hvis den veier over 2.5kg.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

det er jo ikke liten lcd for å være bærbar, og alt det andre du klager på, får du ikke mye bedre til samme pris(husk å regn med skriver!)

TRor du hater dell fordi det er "inn"

ontopic:

En kammerat av meg har dell-maskin, og den virker meget solid bygget. Aldri hatt noe prob. med den. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Jeg skrev under innlegget at jeg misforsto, og jeg beklager dette, og jeg misliker ikke dell fordi det er inn, men fori der er dårlige maskiner, bla pga dårlige oppgraderingsmuligheter. ro deg ned fredrik lasen, du høres ut som om du kunne trenge noen piller.

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
NM, la ikke merke til at det var laptop

Enda en forbanna idiot, HIV DEM UT. Faens idioter som kommer med usaklige kommentarer hele tiden.

Edit: Enda en idiot som merka 10min senere at det var en laptop og fjernet de teite kommentarene.

Synst du over reagerer litt. Kika bare over innholdet og la merke til lav standard. Og skrev "dårlig tilbud".

Så den som kommer med usaklige poster her er nok heller du, idiot.

Lenke til kommentar
Jeg skrev under innlegget at jeg misforsto, og jeg beklager dette, og jeg misliker ikke dell fordi det er inn, men fori der er dårlige maskiner, bla pga dårlige oppgraderingsmuligheter.

De færreste oppgraderer desktopene sine og enda færre, faktisk svært svært få, sitter og oppgraderer sine bærbare maskiner. Dette grunner at bare en liten gruppe bruker dette mye til spilling og da har resten sin bærbare i flere år. Når de da begynner å trenge større maskinkraft, så har alt av teknologi løpt forbi maskinen og de kjøper seg en ny en. Så dårlig oppgraderingsmulighet ser jeg ikke på som noe negativt i en bærbar maskin, såfremt ikke trådstarter ber spesifikt om slike muligheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Forklar hvorfor dem har dårlige oppgraderings muligheter.

Hvis du kommer med en overbevisende forklaring skal jeg tro på deg.

de er dårlig å oppgradere, fordi noen av de stasjonære datammaiskinene har hardware nesten sveiset fast i kabinettet. jeg har to kompiser som har meget negativ erfaring med DELL.

Lenke til kommentar
Forklar hvorfor dem har dårlige oppgraderings muligheter.

Hvis du kommer med en overbevisende forklaring skal jeg tro på deg.

de er dårlig å oppgradere, fordi noen av de stasjonære datammaiskinene har hardware nesten sveiset fast i kabinettet. jeg har to kompiser som har meget negativ erfaring med DELL.

Mener du at dem faktisk er festet på, noe du kanskje ikke klarer? :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

hha, jekk deg ned... ta noen piller. de er faktisk SVEISET fast til kabinettet inoen tilfeller. har du en dell selv elns?? eller virker det bare sånn?

Lenke til kommentar

Har faktisk hatt 2 dell desktoper i familien også (ikke som min maskin), og de har vært helt enkelt å oppgradere komponentene på. Selvfølgelig måtte man bruke litt ekstra kraft på å få minnebrikker og slikt nedi siden de ikke var samme størrelse, men som sagt var det null prob. Nå har jeg bare byttet gpu, hdd og minne, så det kan være vanskeligere å bytte CPU.

edit:

maskinen = familien... whatever ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar
hha, jekk deg ned... ta noen piller. de er faktisk SVEISET fast til kabinettet inoen tilfeller. har du en dell selv elns?? eller virker det bare sånn?

Nei, jeg har ikke en Dell, men skal jo ikke være forutinntatt uansett. Jeg holder meg til hjemmebygde stasjonær pc-er slik at jeg får velge alle komponenter selv.

Jeg er på ingen måte noen tilhenger av Dell :!:

Tviler uansett på at Dell sveiser fast kompontene, da kan dem ikke tjene penger på å selge dyre komponenter til kunder som vil oppgradere. :innocent:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...