Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Fikk i dag følgende mail fra [email protected](altså UPC):

 

[NORSK]

---------

 

Vi har mottatt en henvendelse til [email protected] som vedrører ditt Internettabonnement hos UPC. Henvendelsen går ut på at en datamaskin tilknyttet ditt Internettabonnement har sendt uønsket e-post til et stort antall mottakere (såkalt SPAM).

 

Dersom aktiviteten vedvarer vil UPC måtte midlertidig stenge din Internettforbindelse for å verne andre brukere mot dette.

 

Vi ber deg vennligst sørge for at denne aktiviteten ikke gjentar seg.

 

Dersom du ikke kjenner til at denne aktiviteten har foregått ber vi deg ta kontakt med oss ved å svare på denne e-posten.

 

Hva kan være grunnen til dette? Jeg har firewall, antivirus og scanner med AdAware med jevne mellomrom, og kan ikke finne noen ting unormalt. Jeg har 3 maskiner koblet mot nett, men de er stort sett slått på fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg, ikke om natta.

 

Jeg vet at jeg ikke sender spam mail, så jeg lurer veldig på hva dette er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag fikk jeg svar fra UPC:

 

Hei,

 

Dersom du har flere maskiner, anbefaler jeg deg å kryssjekke at du har

antivirusprogram og Ad Aware på alle disse maskinene, samt at disse

programmene er oppdatert. I tillegg anbefaler jeg deg å ta alle

maskinene inn på Windows Update for å laste ned evt. oppdateringer

derfra. En siste ting du også burde gjøre er å installere en brannmur.

 

Herlig. Det var jo alt det der jeg skrev i mailen min at jeg allerede har gjort :thumbdown:

 

Har bedt om nærmere "bevis" nå for evt. tidsrom dette har skjedd. Hvis de mistenker meg for noe, får de komme med mer håndfaste bevis.

Lenke til kommentar

Fikk en mail fra Telenor for et par måneder siden:

 

Begrenset Internettilgang etter spredning av virus eller uønsket trafikk

 

 

I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt sendt virus i

stort omfang, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt

Internettabonnement. Telenor har fokus på sikkerhet, og har ansvar for å

beskytte våre kunder og vårt nettverk. Vi har derfor sett oss nødt til å

begrense din internettilgang i en periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...