mintman Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk i dag følgende mail fra [email protected](altså UPC): [NORSK]--------- Vi har mottatt en henvendelse til [email protected] som vedrører ditt Internettabonnement hos UPC. Henvendelsen går ut på at en datamaskin tilknyttet ditt Internettabonnement har sendt uønsket e-post til et stort antall mottakere (såkalt SPAM). Dersom aktiviteten vedvarer vil UPC måtte midlertidig stenge din Internettforbindelse for å verne andre brukere mot dette. Vi ber deg vennligst sørge for at denne aktiviteten ikke gjentar seg. Dersom du ikke kjenner til at denne aktiviteten har foregått ber vi deg ta kontakt med oss ved å svare på denne e-posten. Hva kan være grunnen til dette? Jeg har firewall, antivirus og scanner med AdAware med jevne mellomrom, og kan ikke finne noen ting unormalt. Jeg har 3 maskiner koblet mot nett, men de er stort sett slått på fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg, ikke om natta. Jeg vet at jeg ikke sender spam mail, så jeg lurer veldig på hva dette er? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk samme greia fra NGT selv. Bare tull selvsagt. Sikkert noen som hadde fake min adresse som sender og meldt meg inn. Ta kontakt med UPC og gi beskjed Lenke til kommentar
mintman Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 At det er tull vet jeg jo Har svart på mailen nå, så får vi se hva svaret blir. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg fikk noenlunde samma mailen for en stund sida, det var jo slik virus som sendte ut så det holdt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg var uten Telenor Adsl i 5 uker pga noe sånt. Ikke min feil, men var noen som fikk kontroll over hotmail adressa mi av alle ting. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 I dag fikk jeg svar fra UPC: Hei, Dersom du har flere maskiner, anbefaler jeg deg å kryssjekke at du har antivirusprogram og Ad Aware på alle disse maskinene, samt at disse programmene er oppdatert. I tillegg anbefaler jeg deg å ta alle maskinene inn på Windows Update for å laste ned evt. oppdateringer derfra. En siste ting du også burde gjøre er å installere en brannmur. Herlig. Det var jo alt det der jeg skrev i mailen min at jeg allerede har gjort Har bedt om nærmere "bevis" nå for evt. tidsrom dette har skjedd. Hvis de mistenker meg for noe, får de komme med mer håndfaste bevis. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fikk en mail fra Telenor for et par måneder siden: Begrenset Internettilgang etter spredning av virus eller uønsket trafikk I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt sendt virus i stort omfang, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt Internettabonnement. Telenor har fokus på sikkerhet, og har ansvar for å beskytte våre kunder og vårt nettverk. Vi har derfor sett oss nødt til å begrense din internettilgang i en periode. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Det er ganske frekt å bare begrense tilgangen uten noen form for varsel eller bevis på forhånd? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ja. De kunne kanskje ringt meg også. Litt kjedelig å plutselig få mye treigere dsl uten at man vet hva grunnen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå