N_M_V Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Skal gå over til ADSL, så nå trenger jeg ny Firewall. Har dere noen anbefalinger ? Krav: God sikkerhet, enkel og konfigurere. (hadde fra før Nortel ISDN BayStack Instant Internett 100) Har ca. 20 maskiner som skal ut på nett. Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Quote: On 2001-11-21 15:04, N_M_V skrev:Skal gå over til ADSL, så nå trenger jeg ny Firewall.Har dere noen anbefalinger ?Krav: God sikkerhet, enkel og konfigurere.(hadde fra før Nortel ISDN BayStack Instant Internett 100)Har ca. 20 maskiner som skal ut på nett. Cisco pix 501 http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/fw/...it/px501_ds.htm Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 prøv Symatec personal firewall den er bra Lenke til kommentar
mammut Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Liker Zonealarm her den er gratis også Lenke til kommentar
maximus Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Sygate personal firewall er også svært bra. Og den er freeware. Lastes ned her: http://www.sygate.com/free/spf_download.htm Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Kan vel tenke meg at en fyr som skal ha 20 maskiner ut på nett ikke egentlig trenger anbefalinger til personal firewalls :smile: Lenke til kommentar
Silence Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Har du en pc til overs kan du alltids installere Lindux Mandrake SNF eller Smoothwall Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Quote: On 2001-11-23 12:30, [LOST]Snik skrev:Kan vel tenke meg at en fyr som skal ha 20 maskiner ut på nett ikke egentlig trenger anbefalinger til personal firewalls :smile: tror du har et poeng der.. :smile: til tema: 3com internet firewall er også et alternativ... litt billigere enn cisco sin. Litt kjip å konfigurere. (trenger boot etter regelendring... ) [ Denne Melding var redigert av: bulldog76 på 2001-11-23 12:34 ] Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Det er ganske irriterende å se folk som ikke skjønner hva de snakker om, sitte og mase om diverse personlige brannmurer. Skal man koble 20 maskiner til Internett, er sannsynligheten stor for at det er snakk om noe kommersielt, og da er det ulovlig å bruke disse gratis-brannmurene - de er kun gratis til personlig bruk. Dessuten er de ikke laget for å beskytte et nettverk, men kun én maskin. Skal man beskytte et nettverk, bør man bruke en nettverksbrannmur, enten i form av programvare eller maskinvare. Selv bruker jeg WinRoute Professional, som er en jævlig bra brannmur (veldig billig også; ca. 1300 kr) med NAT-funksjonalitet, router-funksjonalitet, stateful inspection, packet filters, proxy-server med caching, innebygget DHCP-server, e-post-server og DNS forwarder. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-11-23 12:33, Silence skrev:Har du en pc til overs kan du alltids installere Lindux Mandrake SNF eller Smoothwall Eller Clarkconnect. http://www.clarkconnect.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå