Gå til innhold

Hvordan er BenQ PE7700?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, har ikke fått den (den ble sendt i dag, og Posten frakter den nok med hest og vogn til Nord-Norge), men jeg håper jeg blir fornøyd.

Det er vel ikke noen revolusjonerende projektor, men er priset veldig lavt i forhold til spesifikasjonene. Skal komme med tilbakemelding når jeg har fått den. Støynivået skal være akseptabelt, 26 dB hvis jeg ikke tar feil. Jeg kommer til å koble den opp med RGBHV fra HTPC, da dette visstnok skal gi et noenlunde tilsvarende resultat som HDMI. Kan hende jeg kjøper en HDMI-kabel senere i midten av mai kommer Supra med DVI-HDMI med en ok pris. PS2 og Xbox kobles til via komponent.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Vel, da har jeg fått projektoren. Bare så det er sagt, den er selvsagt milevis bedre enn den gamle Davisen min som for bare et par år siden var high-end. Jeg koblet PC-en til med RGBHV, fikk ikke stilt inn fasen 110%, men det er ikke noe å snakke om. Jeg satte på traileren til Shark Tale i 720P, og det var pent! Fargene var utrolig bra, og det uten noe kalibrering i det hele tatt. På den gamle projektoren var ikke fargegjengivelsen noe å rope hurra for, så dette var et kjærkomment syn.

Støynivået er absolutt aksektabelt for mitt vedkommende, og jeg regner med det blir enda bedre når jeg får hengt projen i taket. Nå står den på stuebordet pga mangel på adapterplate til opphenget (må lage selv) og en litt for kort kabel. Jeg fikk ikke til å koble til Xboxen via komponent, jeg aner ikke hva det kommer av.

Projektoren har også PIP/POP-funksjon, uten at jeg tror det er noe jeg kommer til å benytte meg av. Regnbuer har jeg overhodet ikke lagt merke til (nå skal det sies at jeg ikke har testet så mye), men jeg var ikke nevneverdig plaget av det med den gamle projektoren heller. Merkelig nok var jeg mer plaget av det før, jeg vet ikke hva det kommer av. Kanskje de kommer frem når jeg får det helt mørkt i rommet.

So far, so good, bortsett fra det med komponentproblemet. Tror jeg kommer til å bli fornøyd med denne!

Dette var forresten min første erfaring med Nettdata.no, og så langt har det vært en riktig så hyggelig handel.

benqdavis.jpg

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Tja, si det. Ut i fra det jeg har lest den siste tiden kan det virke som 7700 har et lite overtak hos "folket". Nå har ikke jeg sett HS50, så det aller beste hadde selvsagt vært om du hadde mulighet til å få testet begge to. Anbefaler at du setter av litt tid til å lese litt på avforum osv.

Lenke til kommentar

Ja har vært endel innom der i det siste. Det blir litt av en investering jeg skal gjøre om ikke så lenge. Derfor vil jeg ha utstyr som jeg ikke blir å irritere meg over, med tanke på prisen jeg punger ut.

Jeg kommer til å få tak i et flott stereoanlegg (første pri) og til sommeren bygge det ut til en hjemmekino. Så jeg prøver å få så mye info som mulig, fordi jeg har ikke vært innom prosjektor/lerret-avdelingen før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...