Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne bærbar, mal er brukt

Camron

Anbefalte innlegg

- Hvor mye penger vil du bruke?

Max 9000kr, porto inkludert i prisen

- Hva skal du bruke maskinen til?

Skolearbeid, litt spilling (gta o.l.), høre på musikk osv

- Hvilke krav stiller du til maskinen?

Stor skjerm med god oppløsning..HD på rundt 40-60GB

- Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Nei

Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN?

USB2 porter er viktig, floppy er fint å ha

Om dere trenger info, så spør gjerne :)

I tillegg til pc'n skal jeg kjøpe både sekk, mus o.l. så jeg kan bare bruke 9000kr på pc'n...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd for at du vil finne svært få pc'er i dag med floppy.

Men fortvil ikke, du får en USB 2.0 16mb-4GB minnenøkkel for et par slanter (kommer ann på størrelsen).

Når det gjelder pc'en du har valgt så vil jeg ikke si at den har stor skjerm (som var et av kravene dine?), og den var også ganske dyr.

Jeg ville heller sett på Multicom sine bærbare datamaskiner, hvis du først skal ha en ultraportabel (12,1'' skjerm) så ville jeg ha kjøpt den der. Multicom er også flinke med pris, så hadde jeg vært deg (med et budsjett på 9000,-) så ville jeg kjøpt en G220 m/ DVD brenner og god oppløsning, eller en G556E m/ CD-RW + DVD leser hvis du vil ha en litt kraftigere maskin. Merk at sistnevnte har ATI's Radeon 9700 m/ 128mb ram, noe som burde tilfredstille spill kravet ditt ;)

Lykke til! :thumbup:

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Ok! Takk!

Jeg kan informere om at budsjettet nå har økt til 11000kr!

Og som du sa roy, så er ikke floppy et krav lenger..

Jeg lurer nå på hvilke av disse som er best?

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=2

Hvilken av dem er det beste kjøpet? Den ene har større skjerm, den andre har webcam og dvd-brenner...lurer hardt nå..

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Ok! Takk!

Hvilken av dem er det beste kjøpet? Den ene har større skjerm, den andre har webcam og dvd-brenner...lurer hardt nå..

Hvis du er 100% sikker på at du kommer til å bruke pc'en til skriving, en del DVD brenning, og skal ha den med på tur omtrent HVER dag, så ville jeg gått for den ultraportable.

Men hvis du ikke skal brenne så mye DVD, og liker en stor skjerm + god grafikk hvis du først skal spille et spill eller to så går du for den andre.

Ultraportabel:

+ liten, lett

+ DVD brenner

- dårlig grafikk

- liten skjerm

G556E:

+ God grafikk, "stor" skjermoverflate

+ Kan erstatte stasjonær pc i de fleste applikasjoner

- CD-RW brenner

- ikke så portabel som den Ultraportable :)

Lenke til kommentar

Enig i alt som blir sagt der.

Er opp til deg og ka du skal bruke den til.

Den ultraportable har, mindre harddisk, mindre skjerm, og dårligare skjermkort. Ellers er vell alt likt utenom DVD-brenneren.

Men kan du f.eks spille counter-strike source med det skjermkorte? (tenker da på den ultraportable.) Begge ser veldig gode ut, er nesten 1kg forskjell på de to.

Lenke til kommentar
Ok! Takk!

Hvis du er 100% sikker på at du kommer til å bruke pc'en til skriving, en del DVD brenning, og skal ha den med på tur omtrent HVER dag, så ville jeg gått for den ultraportable.

Men hvis du ikke skal brenne så mye DVD, og liker en stor skjerm + god grafikk hvis du først skal spille et spill eller to så går du for den andre.

Ultraportabel:

+ liten, lett

+ DVD brenner

- dårlig grafikk

- liten skjerm

G556E:

+ God grafikk, "stor" skjermoverflate

+ Kan erstatte stasjonær pc i de fleste applikasjoner

- CD-RW brenner

- ikke så portabel som den Ultraportable :)

Legg til dårlig batteritid på G556E. Det er mange som klager over akkurat det. Hvis han vil ha en bra bærbar med bra batteritid så er 1557 et veldig godt valg.

Lenke til kommentar

DVD-brenning er ikke så jævlig viktig da, heller viktig at den har DVD-spiller, og det har jo G556E..

Men går det ann å spille noe særlig på den? tenker på gta:sa eller cs?

3 års gratis internett abonnement følger med. Internett pakken leveres med Norman Virus Control, brannmur som beskytter mot inntrengere, barnefilter og gratis support.

går det ann å bytte ut dette mot noe annet?

jeg ser ikke at det står noe om hva slags programvare som følger med, følger det med noe?

Endret av Camron
Lenke til kommentar
DVD-brenning er ikke så jævlig viktig da, heller viktig at den har DVD-spiller, og det har jo G556E..

Men går det ann å spille noe særlig på den? tenker på gta:sa eller cs?

3 års gratis internett abonnement følger med. Internett pakken leveres med Norman Virus Control, brannmur som beskytter mot inntrengere, barnefilter og gratis support.

går det ann å bytte ut dette mot noe annet?

jeg ser ikke at det står noe om hva slags programvare som følger med, følger det med noe?

Nå tror jeg ikke GTA:Sa har kommet på PC enda, men når det kommer kan du nok kjøre det med samme grafisk nivå som du får på PS2 ja.

CS burde vel gå helt ok, tipper 1024x768 og kvaliteten på medium, så går spillet glatt. Jeg skal hente Doom 3 etterpå og installere det på min Netshop 1557GLS (har samme skjermkort og 100MHz tregere CPU) og sjekke hvordan kvaliteten er ;)

Jeg hadde nesten samme problem som deg, jeg måtte velge mellom Netshop 1557GLS og G556E, og jeg valgte Netshop fordi jeg kan kjøre til netshop (10 min) hvis noe skulle skje, og fordi at jeg ikke trengte større HD enn 60GB, men er avhengig av DVD brenner =)

Syntes oppløsninga og grafikken er midt i blinken for meg, men så langt så har jeg bare spilt FarCry på denne pc'en. Kan komme med en tilbake mld i morgen når jeg har fått installert og spilt noen flere spill ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Det hadde vært fint med tilbakemelding om det roy :)

Jeg har fått tak i litt penger, og tror handlekurven min vil romme dette:

www.tinyurl.com/dgxcn

www.tinyurl.com/dqvfb

www.tinyurl.com/ey863

www.tinyurl.com/8f2x7

www.tinyurl.com/87p9f

www.tinyurl.com/839dv

Tilsammen blir det 14190kr + frakt..

Er det verdt pengene?

Hvor mye kommer frakt på?

Lenke til kommentar

Tror dere jeg kan bytte dette mot et OS?

Har sendt mail og spurt, men får ikke svar..

Lenke til kommentar

okay.. etter nærmere ettertanke(okay så tenkte jeg bare at han skulle ha en ting.. ) :) så kanskje det blir litt dyrere, men er det slik at det er vekten og ekstra store ting som gjør at man får tillegg i frakten.. dvs.. at det allikevel kan ligge mellom 100-300 kr et sted da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...