simenss Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Mange av mine brukere mottar ikke registreringsmailen. Jeg bruker følgende PHP-script: $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; // Additional headers $headers .= 'To: '.$til_navn.' <'.$til_mail.'>' . "\r\n"; $headers .= 'From: '.$fra_navn.' <'.$fra_mail.'>' . "\r\n"; if($viktig) { $headers .= 'X-Priority: 1' . "\r\n"; } // Mail it mail($til, $subjekt, $body, $headers); Mailen inneholder en del HTML og bilder. Vet noen hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Correct me if I'm wrong, men er det ikke $til_mail som inneholdet til-adressen? I mail() bruker du bare $til Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Prøv med: // Mail it mail($til, $subjekt, '$body', $headers); Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Prøv med: // Mail it mail($til, $subjekt, '$body', $headers); // Mail it mail($til, $subjekt, "$body", $headers); ...i såfall. Men har tro på teorien til Loomy :-) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 hvorfor har med "" i det hele tatt? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Correct me if I'm wrong, men er det ikke $til_mail som inneholdet til-adressen? I mail() bruker du bare $til Er ikke det, det samme da? $til_mail og $til kan begge inneholde en mailadresse. mail($til, $subjekt, '$body', $headers); Hvis $body = '<body>HTML-kode</body>' skal jeg fortsatt bruke mail($til, $subjekt, '$body', $headers); ? hvorfor har med "" i det hele tatt? Hva mener du? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 '$body' blir veldig feil, siden du bare sender en mail med innholdet "$body", og ikke innholdet i variabelen $body. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) hvorfor har med "" i det hele tatt? Hva mener du? Hva jeg mener? spørsmålet er heller hva spørsmålsstiller mener med å ta seg bryet med å generere en ny streng med $body-variabelen som eneste innhold. EDIT: trykk på "ny" Endret 14. april 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå