Dorian Gray Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ingen er mer verdt enn andre og verdier er individuellt! Tull. Mennesker som bidrar til samfunnet på en positiv måte er mye mer verdt enn mennesker som ikke bidrar og bare snylter. Alle er født like, hva man gjør etter det definerer din verdi. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) [...]Mennesker som bidrar til samfunnet på en positiv måte er mye mer verdt enn mennesker som ikke bidrar og bare snylter. Alle er født like, hva man gjør etter det definerer din verdi. Jeg er litt uenig (tror jeg, om jeg oppfattet deg rett): Mennesker som "bare snylter" som du sier, vil du kanskje definere som mindre verdt enn noen som "gjør en innsats for fellesskapet". Men om en slik snylter/kriminell e.l. plutselig slutter å være den dårlige personen han/hun var, og faktisk prøver å gjøre det rette (uten å nødvendigvis være til nytte for noen..), mener jeg at han/hun umiddelbart er like mye verd som en som hele livet har "bidratt til samfunnet". Mao., uansett fortid eller tidligere handlinger mener jeg at to personer er like mye verd om de prøver å være gode personer. Edit: For å ta et konkret og litt satt på spissen eksempel syns jeg f.eks. ikke at mor theresa sitt liv er det spor mer verdt enn en tidligere kriminell som har begynt et "nytt og bedre liv" sitt liv. Endret 16. april 2005 av svamp Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Desto nyttigere en person er, desto mer er en verdt. Akkuratt som fotball. Livet er kynisk, rett og slett . Det nytter ikke å protestere. Man må bare tilpasse seg det, og leve deretter. Om man ikke bryr seg, ja da er man happy. De det betyr noe for, er enten oppslukt i jobb, eller dør ulykkelig. Mitt råd: Ikke bry dere om verdien deres. Endret 16. april 2005 av ADT Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 lag en ny tråd som dere kan krangle i. shape up. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 lag en ny tråd som dere kan krangle i. shape up. Støttes. Og totalt enig med Steffy boy angående verdi. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg fikk 6800kr. Tok en sommerjobb sammen sommeren og kjøpte en heftig datamaskin.. Duron600@1038 , 256MB SDram og Geforce DDR. Det var totalt av foreldre da.. FIkk selskapet av foreldrene Som dere sikkert har skjønt er det noen år siden jeg ble konfirmert. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Ingen er mer verdt enn andre og verdier er individuellt! Tull. Mennesker som bidrar til samfunnet på en positiv måte er mye mer verdt enn mennesker som ikke bidrar og bare snylter. Alle er født like, hva man gjør etter det definerer din verdi. Nei fy faen er det mulig det er mange grunner ti lat folk gjør som de gjør. Muligheter oppvekst miljø etc. Dere er bare noen små bortskjemte barn så slutt å utal dere forlat redet først! Folk er født like men under totalt forskjellige oppvekst vilkår! Kom ikke å si at noen har mer rett til å leve enn andre. Er virkelig trangsynt og idiotiske utspill dere kommer med. Vitner bare om alderen deres. Ja jeg går til person angrep nå for nå er jeg lei av å høre på det tullet deres Endret 16. april 2005 av Bogan Lenke til kommentar
acon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Neineinei........ Uansett om du er mor theresa eller en vane kriminell, så har du like stor rett til å leve. UANSETT.... Mor Theresa (for å ta et eksempel) har betydd mye for andre mennesker og hjulpet dem, en kriminell har kanskje i sitt liv gjort mye vondt og dumt, men disse to er like mye verdt. Noen bidrar kanskje mer til samfunnet enn andre, men det gjør dem ikke mer verdt. Man kan ikke sette noen pris på mennesker, og ikke si at noen er mer verdt enn andre. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Gi faen, Hvorfor i helvete måtte du ta det opp igjen bogan? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Gi faen, Hvorfor i helvete måtte du ta det opp igjen bogan? Fordi det kom et inlegg Jeg ble forbanna av. Greit nok jeg skal lage en tråd i morgen vi fortsetter diskusjonen i om ingen annen har gjort det til da. Intill da lar vi det ligge og fortsetter å svare på hva vi fikk i konfermasjons gaver PS. Neste gang banner du IKKE til meg! Endret 16. april 2005 av Bogan Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Konfirmerer meg 8. mai! Håper på 15-20k, men blir selvfølgelig strålende fornøyd av 12k... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg er 100% enig i at et menneske er verdt så mye som dets handlinger. For å bruke ekstremiteter; Er en voldtektsforbryter som konsekvent har voldtatt småbarn på vei til skolen, og som gjentok seg da han var ute på permisjon fra fengsel verdt like mye som Mor Teresa? Lenke til kommentar
acon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg er 100% enig i at et menneske er verdt så mye som dets handlinger. For å bruke ekstremiteter; Er en voldtektsforbryter som konsekvent har voldtatt småbarn på vei til skolen, og som gjentok seg da han var ute på permisjon fra fengsel verdt like mye som Mor Teresa? Nå legger vi den diskusjonen til side.... (ja... mennesket er like mye verdt for det, selv om betydingen i samfunnet ikke er helt på topp... men slike folk er det noe galt med, og burde bli hjulpet, og det å holde dem vekke fra samfunnet hjelper vel...) Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg fikk 20 000 og ny Pc til 15 000 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) foreldre: 10k, gull lommeur med en verdi av 70k fra 1943 , pluss diverse Endret 16. april 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er en del år siden, men jeg fikk trommesett! Som jeg fortsatt har og bruker. Fordi jeg kjøpte det av trommisen i Mtorpsycho (som desverre har slutta i Motorpsycho ) Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg fikk: Et selskap med familien Minner for livet God mat Ca 10 000 kr En klokke Pengeklype Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Så tråden allerede er startet http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=406279&st=0 Endret 17. april 2005 av Bogan Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg fikk 10 000 kr med mor og far 20 000 kr med resten av mine venner og familie totalt 2 selskap (et for familien og et for naboer og gode venner) Forresten så fikk jeg ikke bruke pengene jeg fikk med min mor og far, de måtte jeg sette på sparekontoen min som de er veldig snille og også har hatt barnetrygden min inn på. Det skal jeg bruke på skolegang o.l. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det er en del år siden, men jeg fikk trommesett! Som jeg fortsatt har og bruker. Fordi jeg kjøpte det av trommisen i Mtorpsycho (som desverre har slutta i Motorpsycho ) w00t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå