Dr.X Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) For en tid tilbake var det en Europeisk undersøkelse om kjøpekraft. Den tok utgangspunkt i en lønn i euro, tilsvarende 630 000 NOK ca. Det blir over femti tusen i måneden det... Før skatt da seff. Og hvis mor også jobber? Da blir det penger da.. Norsk lønn er langt over gjennomsnittet i resten av Europa. Nordmenn, spesielt i disse årene, har råd til "alt". Men en gjennomsnittslønn på over 600.000 er helt umulig. (Selv ikke i Bærum) Hvis du forutsetter at begge foreldrene er i fullt arbeid, så er tallet mer realistisk. Men hvis du tror at 50.000kr i måneden "ikke er mye", så burde du seriøst ta en titt utafor dine egne fire vegger. Endret 14. april 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Sukk. Skjønner ikke hva folk gjør med alle pengene.Mine foreldre tjener MYE mindre enn 630 000 - til sammen. Og vi er slett ikke i pengenød.. Vi lever ikke alle samme livstil, noen bruker bare mer. Om de blir lykkelig av det eller ikke kan diskuteres, men sannheten er at jeg bruker gjerne 5 ganger mer enn vennene mine i måneden. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk pappa´s gamle data og et speilrefleks kamera som de ikke brukte. Tilsammen fikk jeg ca. 10k. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg vet ikke hvor mye jeg får, skal konfe meg 29. mai.. Håper på 10 000 jeg Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Vi lever ikke alle samme livstil, noen bruker bare mer. Om de blir lykkelig av det eller ikke kan diskuteres, men sannheten er at jeg bruker gjerne 5 ganger mer enn vennene mine i måneden. Det er sant, men ingen som har 2 foreldre som tjener mer enn f.eks 250 000, (og mindre også) og som ikke har unormal gjeld o.l., kan klage på for lite penger/høy skatt.. (Om vi ser mer generelt på det, altså ser bort fra individuelle forhold som f.eks. trafikkulykke, spillegjeld, kjempestort studielån osv.) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Foreldrene mine har så de klarer seg, men har likevel ikke råd til å kjøpe f.eks bil eller leilighet til meg. Men det er en del av livet, jeg tror ikke det er sunt å få alt opp i hendene. Uansett. Dette ble litt off topic. Det jeg ville frem til var at foreldrene mine ikke hadde råd til både selskap og gave. Da jeg konfirmerte meg var det forresten ikke så utrolig vanlig å få gave fra foreldrene heller. Egentlig så skjønner jeg ikke poenget med at konfirmanten skal få i både pose og sekk. Meningen er vel å feire at man konfimerer seg (egentlig konfirerer troen sin), men i dag handler det visst bare om gaver. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Foreldrene mine har så de klarer seg, men har likevel ikke råd til å kjøpe f.eks bil eller leilighet til meg. Men det er en del av livet, jeg tror ikke det er sunt å få alt opp i hendene. Uansett. Dette ble litt off topic. Det jeg ville frem til var at foreldrene mine ikke hadde råd til både selskap og gave. Da jeg konfirmerte meg var det forresten ikke så utrolig vanlig å få gave fra foreldrene heller. Egentlig så skjønner jeg ikke poenget med at konfirmanten skal få i både pose og sekk. Meningen er vel å feire at man konfimerer seg (egentlig konfirerer troen sin), men i dag handler det visst bare om gaver. Hm. Ifølge min mor og far var det sånn for 30 år siden også. Litt rart... Endret 14. april 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hm, har hele tiden trodd an konfirmasjon var bekreftelsen på troen på Julenissen jeg, han gjør et siste desperat forsøk på å virke troverdig når han gir gaver for titalls tusen . At han har det travelt slik at jeg aldri har sett ham, og at alle presangene jeg har fått de siste 17 årene har blitt skrevet navnene til diverse familiemedlemmer på, er ikke det jeg reagerer mest på, men hvorfor i all verden skal Rudolf være rød på nesen? Han er et reinsdyr jo! Det hele lukter fisk, gammel fisk Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk 19 000 kr jeg. Må nesten si at jeg ikke konfirmerte meg så mye pga penger osv, men heller det at familien ble samlet. Ser nesten ikke noe til familien, så det var litt koselig. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 syntes det var mye penger jeg.. altfor mange - som får altfor mye Det er mye penger, det syntes jeg og. Men noen sier at jo flere gjester du har jo mer penge får du. Dette stemmer ikke, da det er helt avhengig av hva slags syn gjestene har på den slags. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk til tur England for og se Manchester united - southampton, og liverpool - everton. btw: joachimR, trenger ikke rope å skrike til alle at foreldrene dine tjener mer en ola nordmann. Vi vet det nå. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Syns det er litt morsomt at han gjør det, jeg. Et pluss for forumet at alle ikke er like.. Dessuten tror jeg noe av det er litt moro fra JoachimRs side Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg sier at konf er tradisjon jeg, konfirmerte meg kristelig (tradisjon) Men jeg fikk penger 14k (ca) + 20k som staar paa bank til jeg er 18 + EN GOD DEL GAVER (gjette verdi 10k?) + en moped naar jeg faar kortet Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Syns det er litt morsomt at han gjør det, jeg. Et pluss for forumet at alle ikke er like.. Dessuten tror jeg noe av det er litt moro fra JoachimRs side SAeriøst, i den EU undersøkelsen tok man utgangspunkt i ca 630 000 i årslønn... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Syns det er litt morsomt at han gjør det, jeg. Et pluss for forumet at alle ikke er like.. Dessuten tror jeg noe av det er litt moro fra JoachimRs side SAeriøst, i den EU undersøkelsen tok man utgangspunkt i ca 630 000 i årslønn... Ja, det tror jeg på, i mitt forrige innlegg tenkte jeg ikke spesielt på denne tråden Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg fikk en weekendtur til Paris Fikk også en slipsnål i gull Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Syns det er litt morsomt at han gjør det, jeg. Et pluss for forumet at alle ikke er like.. Dessuten tror jeg noe av det er litt moro fra JoachimRs side SAeriøst, i den EU undersøkelsen tok man utgangspunkt i ca 630 000 i årslønn... Haha! Tror du virkelig selv at den gjennomsnittslige lønnen i hele EU er på over 600 000 kr? Nå må du våkne, sier jeg da. Norge er verdens rikeste land, og gjennomsnittslønnen er her litt over 300 000 kr eller noe der omkring... Ikke drit deg ut At undersøkelsen tar utgangspunkt i 630 000 kr har ingen ting med gjennomsnittslønnen å gjøre... Endret 15. april 2005 av ADT Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 fikk 5k av foreldrene mine. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fikk vel 3 tusen av foreldrene tror jeg. Mer enn nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå