Gå til innhold

Hva fikk dere i konf.gave av foreldrene?


minialeks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
50k er ikke en gjennomsnittlig utbetalt månedslønn. Hvor mange måneder tror du det tar for en gjennomsnittlig familie å spare opp 50k?

For en tid tilbake var det en Europeisk undersøkelse om kjøpekraft. Den tok utgangspunkt i en lønn i euro, tilsvarende 630 000 NOK ca. Det blir over femti tusen i måneden det... Før skatt da seff. Og hvis mor også jobber? Da blir det penger da..

Lenke til kommentar
50k er ikke en gjennomsnittlig utbetalt månedslønn. Hvor mange måneder tror du det tar for en gjennomsnittlig familie å spare opp 50k?

For en tid tilbake var det en Europeisk undersøkelse om kjøpekraft. Den tok utgangspunkt i en lønn i euro, tilsvarende 630 000 NOK ca. Det blir over femti tusen i måneden det... Før skatt da seff. Og hvis mor også jobber? Da blir det penger da..

Det koster ganske mye å leve. Det er nok ikke mye igjen av de 50.000 etter at skatt er betalt, mat er kjøpt inn til hele familien, klær, regninger, bensin, osv, osv...

Lenke til kommentar
50k er ikke en gjennomsnittlig utbetalt månedslønn. Hvor mange måneder tror du det tar for en gjennomsnittlig familie å spare opp 50k?

For en tid tilbake var det en Europeisk undersøkelse om kjøpekraft. Den tok utgangspunkt i en lønn i euro, tilsvarende 630 000 NOK ca. Det blir over femti tusen i måneden det... Før skatt da seff. Og hvis mor også jobber? Da blir det penger da..

Men så kommer utgifter som studielån, boliglån, lån til bil/båt/whatever, fritidsaktiviteter, mat, strøm, vann, tannegulering, osv...........

 

Her jobber både mor og far, og tjener nok bra iforhold til mange andre, men allikevel tar det tid å spare opp 50000, og så har man kanskje også flere barn ;)

 

 

Edit: Skurupu var raskere enn meg med det poenget :p

Endret av acon
Lenke til kommentar
Hvorfor er det stort å få så mye penger til konfen? Det bare viser hvor bortskjemt og sossete familie du har.

Du vet, noen er rike. Det er ikke deres feil. Å anta at fordi man er rik så er man sossete, og det å ha mye penger er en negativ ting er jo faktisk ganske latterlig.

 

Og hvorfor det er stort å få mye penger? Vel, fordi da kan man kjøpe det man har lyst på.

 

Snodig, det der.

Lenke til kommentar
Sukk. Skjønner ikke hva folk gjør med alle pengene.

Mine foreldre tjener MYE mindre enn 630 000 - til sammen. Og vi er slett ikke i pengenød..

Mine foreldre er pensjonister begge to, men likevel har vi alt vi trenger. Ingen gjeld, to hus og to biler.

 

Jeg tror egentlig ikke det er så lurt å gi 30.000++ til en fjorten år gammel 9-endeklassing. Hvis du sparer dem, så er det jo fint, men å gi de rett i hånden er nok en tabbe. Se på meg, jeg fikk totalt 8500kr + en flybillett til Tyrkia som kostet 9000kr.

 

Det jeg gjorde, var å sløse bort de 8500 kronene, og angre på det et halvt år etterpå. Ergo er jeg glad jeg fikk resten i den billetten, ellers hadde jeg nok følt meg mye verre. :p

 

edit: Omskrevet...

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...