Gå til innhold

Hva fikk dere i konf.gave av foreldrene?


minialeks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tilsammen 13k i cash, 21k på konto og båt (dunno pris ~40k). Fikk vel 10k av mamma og pappa tror jeg. Hadde bare 10 gjester.

 

En kompis av meg, fikk først en båt til over 200k til konf, da han ble 18 fikk han en ny bil til 300k Mora solgte et helt jævla firma og faren arva... er noen som har det :roll:

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg vil ha en bil til femti tusen, jeg vet akkurat hvilken også. Søt rød opel..

 

Men mamma og pappa kunne aldri hatt japse bil, de skal ha bmw x3 når de skal ha bil nå tror jeg.. Er forskjell på ungdom og voksne, personlig synes jeg det er tull med en bil til 300 000 til en attenåring og om pappa ville kjøpt det til meg hadde jeg nekta han det. Hadde satt 250 000 av de inn på kontoen min også hadde jeg kjøpt bil til 50 000.. Men det er min mening da.

Lenke til kommentar

Ikke gni inn hvor bortskjemt du er da, JoachimR. 50k er mye penger for en med "vanlig" økonomi.

 

 

Du er fornuftig, Anette. En 18åring BØR ikke ha en bil til 300k. Det skjer altfor mange ulykker rett etter at man har fått lappen. Eneste som er fordel med en litt nyere bil, er forsikring og lettere for å få lån.. men nå pratet vi jo om å få bil av foreldrene.

 

En ting jeg ikke skjønner, er hvor opptatt folk er av å ha bil. Jeg ville mye heller prioritert å ha min egen leilighet.. Det er utrolig vanskelig å få lån uten egenkaptil. Hadde jeg fått 100k hadde jeg glatt kjøpt meg leilighet i stedet for å kjøpe meg en bil.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Fikk 17k til konfirmasjonen... sånn ca ;) Hadde vell rundt 20-25 gjester.

 

Av mamma og pappa fikk jeg 7k. :D

 

 

 

NÅr det kommer til dette med bil, så må jeg skaffe bil selv, betale lappen (delvis, ettersom jeg har fått gavekort på kjøreopplæring til bursdag og jul.) Slik synes jeg at det skal være. Er en del av det å bli voksen å lære å prioritere hva man vil bruke pengene på. :p:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...