nr.4 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ehm. Fikk noe mansjettknapper og noe sånt opplegg. Og noe over 20k i cash til sammen tror jeg, lite av det fra foreldrene. Brukte en god del på anlegget, resten tenker jeg hjelper til på bil muligens senere i år. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 22k, 8 av de fra foreldre. Konfirmerte meg borgerlig, etter press fra mamma. (Spillte ingen rolle for meg..) Brukte en del på pc, og annet tull. Angrer litt i ettertid, men whattahey. Gjort er gjort og spist er spist. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Fikk tilsammen 13k i cash, 21k på konto og båt (dunno pris ~40k). Fikk vel 10k av mamma og pappa tror jeg. Hadde bare 10 gjester. En kompis av meg, fikk først en båt til over 200k til konf, da han ble 18 fikk han en ny bil til 300k Mora solgte et helt jævla firma og faren arva... er noen som har det Endret 14. april 2005 av Feh Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ville ikke hatt bil til 300k om jeg kunne fått det til attenårsdagen min, ville mye heller hatt de penga på konto seinere i livet for bil bare synker i pris hele tiden.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ville ikke hatt bil til 300k om jeg kunne fått det til attenårsdagen min, ville mye heller hatt de penga på konto seinere i livet for bil bare synker i pris hele tiden.. Når man er atten har man lyst på bil. Derfor har jeg en "opsjon" på en bil fra mine kjære foreldre. hva den kommer til å koste, kan bli interresant. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk 5k + en flott, gjemmelaget kiste (ikke likkiste ) av foreldra mine, fikk 13k + gaver til sammen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg fikk selskap av foreldrene mine. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg fikk selskap av foreldrene mine. Hvis det teller, så fikk jeg jo det også... Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk litt i underkant av ni tusen, pluss div. andre gaver. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jaja, alle har jo lyst på bil. Sakl få bil av foreldrene mine jeg og, men det har ingenting med konfen min å gjøre. Og jeg vil ikke ha en til 300k, heller rundt 50k.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 EDIT: Pluss førerkort betalt. Det får jeg uansett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 EDIT: Pluss førerkort betalt. Det får jeg uansett. Hører liksom med bilen det da.. Hvem vil ha en bil til femti tusen? Da får du vel bare en brukt japse eller noe.. Jeg foreslo en sånn Toyota sportsbil til en venn. Det går ikke an, var lærdommen jeg fikk... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg vil ha en bil til femti tusen, jeg vet akkurat hvilken også. Søt rød opel.. Men mamma og pappa kunne aldri hatt japse bil, de skal ha bmw x3 når de skal ha bil nå tror jeg.. Er forskjell på ungdom og voksne, personlig synes jeg det er tull med en bil til 300 000 til en attenåring og om pappa ville kjøpt det til meg hadde jeg nekta han det. Hadde satt 250 000 av de inn på kontoen min også hadde jeg kjøpt bil til 50 000.. Men det er min mening da. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Ikke gni inn hvor bortskjemt du er da, JoachimR. 50k er mye penger for en med "vanlig" økonomi. Du er fornuftig, Anette. En 18åring BØR ikke ha en bil til 300k. Det skjer altfor mange ulykker rett etter at man har fått lappen. Eneste som er fordel med en litt nyere bil, er forsikring og lettere for å få lån.. men nå pratet vi jo om å få bil av foreldrene. En ting jeg ikke skjønner, er hvor opptatt folk er av å ha bil. Jeg ville mye heller prioritert å ha min egen leilighet.. Det er utrolig vanskelig å få lån uten egenkaptil. Hadde jeg fått 100k hadde jeg glatt kjøpt meg leilighet i stedet for å kjøpe meg en bil. Endret 14. april 2005 av darkness| Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ikke gni inn hvor bortskjemt du er da, JoachimR. 50k er mye penger for en med "vanlig" økonomi Det som vel er en gjennomsnittlig månedslønn synes ikke jeg kan kalles mye penger... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Darkness: Jeg antar jo at jeg jeg får en leilighet til attenårsdagen, eller ihvertfall når jeg finner ut hvor jeg skal studere?! De fleste jeg vet om, vet at de får en leilighet eller hybel et sted. De fleste foreldre synes det er smart å investere pengene sine i en hybel/leilighet med langt lavere formueskatt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 50k er ikke en gjennomsnittlig utbetalt månedslønn. Hvor mange måneder tror du det tar for en gjennomsnittlig familie å spare opp 50k? Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Fikk 17k til konfirmasjonen... sånn ca Hadde vell rundt 20-25 gjester. Av mamma og pappa fikk jeg 7k. NÅr det kommer til dette med bil, så må jeg skaffe bil selv, betale lappen (delvis, ettersom jeg har fått gavekort på kjøreopplæring til bursdag og jul.) Slik synes jeg at det skal være. Er en del av det å bli voksen å lære å prioritere hva man vil bruke pengene på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå