Gå til innhold

Hva fikk dere i konf.gave av foreldrene?

minialeks

Anbefalte innlegg

Er en artig post å lese der folk så og si BARE sier hva de har fått av PENGER.

Synes det er litt rart at folk ikke legger vekt på andre gaver de får også, men at det er penger som står som 1.prioritet.

Jeg kommer aldri til å gi pengegaver til noen. Bortkastet penger, med mindre man vet at pengene går til et eller annet som settes på sperra konto som skal til et eller annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg fikk 81 000. :ermm:

$0$$ eller ekstremt stor slekt? ;)

Vet ikke egentlig, men jeg tror han har mange av slik mormor jeg har. Da er det lett å få mye.

Jeg fikk nesten bare penger, av mor og far fikk jeg bunad, selskap og 3 000. Det som er, er at jeg ønsket meg penger. Så de andre har blitt litt gjemt bort.

(Hadde foresten 15 gjester)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 3000,- av mine foreldre og til sammen 13500,-

Så nå blir de shopping :p

Jeg fikk også 1 album 2 DVDer 1 smykke i sølv 2 slipsnåler 1 i sølv og 1 i gull

1 sett med 3 kontakter og 1 fjernkontrol hvor jeg kan styre og dimme og altslags

greier osv...

EDIT: Leif

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at folk ikke legger vekt på andre gaver de får også, men at det er penger som står som 1.prioritet.

Jeg kommer aldri til å gi pengegaver til noen. Bortkastet penger, med mindre man vet at pengene går til et eller annet som settes på sperra konto som skal til et eller annet.

Jeg har det sånn at jeg TRENGER penger, jeg skal ta lappen på lett-mc.. Jeg syns det er et godt formål !?

Lenke til kommentar

Fikk 5k og selskapet. Tre kniver, en camping stol, digital fiske vekt, et brodert bilde og totalt 33k... Storfornøyd, kjøpte meskin for 12k, Digicam for 10k og mob for 2k. Brukt endel ellers også da. Penga brenner i lommene når man først har de. :p

Lenke til kommentar

Enig. Blir litt sånn Jeg fikk 30.000 kroner og en lommekniv av sølv. Likte den ikke, får jo aldri brukt den uansett. Slekta reiste ca 40mil for å komme ned hit, men jeg fikk ikke så mye penger av de.

Jeg satte først og fremst pris på at familien var der. Ser de nesten aldri uansett. Hadde jo ikke noe imot pengene jeg fikk, men det var sinnsykt digg å se familien.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

Får som regel det jeg TRENGER til vanlig, men fikk 2000 av parentsa (7700) til sammen, alt gikk til pese :) (dette var i fjor) Ble meget takknemlig for en kniv jeg fikk, kokesett til å ha med ut i naturen, og noen digge pesehøytalere, i tillegg til alle fra familien som kom da...det var det beste egentlig...å møte alle sammen igjen.

Lenke til kommentar

Å herre. La nå folk ønske seg hva de vil. Kanskje de ikke trenger noe annet for øyeblikket enn penger? Er jo ikke alltid så gøy for en 15-åring (Spørs jo på personen) å få et smykke verdt 5k, hvis han vet at han aldri vil bruke det. Men neida, gjør som du vil.

Er sikkert litt ekstra sur nå fra før av.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

konfirmerte meg den 8.mai nå, fikk et sølvsmykke (92,5%) et gullsmykke (58,5%) et rosemaltskrin som bestemor malte selv (storfornøyd med den, takk bestemor) en ting til og ha kreditkort i, tilsammen 27k-30K. ca 75 i slekta. 45 stykker i selskapet.

Av foreldrene fikk jeg :5,5k, dress til 5k og fest.

Vil bare utheve skrinet jeg fikk av bestemor. Svært pent malt.

Smykkene skal jeg prøve og bruke mye. Pengene går rett inn på sparekontoen (unntatt 200 som gikk til kinobiletter.)

EDIT: har alt jeg trenger (PC og mob) så jeg skal spare pengene til noe nyttigt. trenger jeg penger nå skal jeg tjene dem :)

Endret av MagE
Lenke til kommentar
EDIT: Pluss førerkort betalt.

Det får jeg uansett.

Hører liksom med bilen det da..

Hvem vil ha en bil til femti tusen? Da får du vel bare en brukt japse eller noe.. Jeg foreslo en sånn Toyota sportsbil til en venn. Det går ikke an, var lærdommen jeg fikk...

Finnest ikke noe penere bil enn en Mazda 323 86 modell. Hva skal en attenåring med en vanvittig sportsbil egentlig? Sjangsen for å ha ett uhell med påfølgende dyr reperasjon er jo faktisk ganske stor..

Gammel bil, billig i drift, billig å reparere. :)

Men det er nå bare min mening da.

:shrug:

Mazda 323 er jo bare best!

Har selv en Mazda 323 -85mod, 1.5l som jeg rocker rundt på ute på tomta vi eier etter bestefaren min. Har noen KM med privat vei (sammen med andre) som jeg kan kjøre bilen på, uten skilter :)

Edit; Konfirmerte meg aldri jeg, men fikk 2500,- av morfaren min da.

Jeg har ei kusine som er født samme året som meg, og dermed skulle konfirmeres samme år som meg, så jeg tenkte at familien skulle "slippe" å bryseg så mye om gaver og sånn til meg, så jeg droppa det.

I tillegg gjorde jeg det av prinsipp, "Velkommen til de voksnes verden, nå kan du gå enda et år skole før du i det heletatt kan begynne å tenke på resten av livet" .. argh.. Man er ikke voksen før man kan kjøre bil, kjøpe sprit, gifte seg, osv. Sånne ting gjør man voksen! Tror heller jeg vil konfirmere meg om noen år når jeg blir 21 kansje, for da kan jeg gjøre ALT i alle land (såvidt jeg vet).

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...