Gå til innhold

Lurereklame fra Komplett?


tstuka

Anbefalte innlegg

Noen som har sett banner-reklamen Komplett kjører denne uken? Blandt annet på forsiden av hardware.no kjører de med reklame for FSC Amilo V2010, se linken:

 

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=308186&cks=PRL

 

Slagordet fra Komplett er "Liten og kraftfull, en god venn når man er på farten."

 

Dette er en maskin med Celeron M 1.5GHz, 15" skjerm og veier 2.9 kilo. Etter min mening er det vanskelig å finne maskiner med lavere ytelse!! Vekt og størrelse på skjerm gjør at denne IKKE kan kalles liten...

 

Her har de nok vært litt vel kreative i reklamen! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slagordet fra Komplett er "Liten og kraftfull, en god venn når man er på farten."

 

Vel. Den er jo kraftfull og en god venn; jeg hadde ikke takket nei.

 

Så du kan vel ikke si at det er feilreklame. Hvis de hadde sagt: "Denne maskinen er en av de råeste du får i dag" osv. så hadde det vært feilreklame

 

 

-PoW

Lenke til kommentar
Elendig valg av CPU. Men utrolig billig for den som ikke spiller eller bruker laptop'n til tunge apps.

kan du fordype det litt?

 

bortsett fra at den mangler speedstep er den vel ellers ganske lik en pentium m. vil påstå at det er en meget god prosessor for en så billig pc.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Nå er det jo tester som viser at det til ordinært bruk ikke er særlig stor forskjell på Pentium M og Celeron M. 1MB cache får ikke så mye å si før en skal kjøre programmer som krever mer push og kraft. I tillegg er dette en Banias kjerne med bare 512Kb.

 

Likevel til denne prisen må det jo sees på som et flott alternativ til andre i denne klassen (office, nettlesing osv). Dette er med andre ord ingen spillmaskin, men det er jo som regel ikke det største bærebar-markedets ønske heller.

 

Det jeg ville hatt ønske om var bedre skjerm, og ihvertfall større minne da maskinen har shared skjermkortminne med systemminne.

 

En annen ting som strider mot dette valget er 1.4 time® i driftstid. Ikke særlig bra. Det er en litt tynn maskin og jeg synes ikke tilbudet er verdens beste, men ikke dårlig til prisen.

 

 

RTP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...