tstuka Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Noen som har sett banner-reklamen Komplett kjører denne uken? Blandt annet på forsiden av hardware.no kjører de med reklame for FSC Amilo V2010, se linken: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=308186&cks=PRL Slagordet fra Komplett er "Liten og kraftfull, en god venn når man er på farten." Dette er en maskin med Celeron M 1.5GHz, 15" skjerm og veier 2.9 kilo. Etter min mening er det vanskelig å finne maskiner med lavere ytelse!! Vekt og størrelse på skjerm gjør at denne IKKE kan kalles liten... Her har de nok vært litt vel kreative i reklamen! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ser ikke så mye galt i den reklamen her jeg . Men whitebox derimot er verre ... Rart hvordan folk skal skrike ut hver gang en webshop skriver at noe er bra (denne er jo ikke dårlig til prisen), men så er det ikke så bra i følge seg selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Liten og kraftfull er den ikke akkurat. Men det er jo en grei pris... Geir Lenke til kommentar
PoW Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Slagordet fra Komplett er "Liten og kraftfull, en god venn når man er på farten." Vel. Den er jo kraftfull og en god venn; jeg hadde ikke takket nei. Så du kan vel ikke si at det er feilreklame. Hvis de hadde sagt: "Denne maskinen er en av de råeste du får i dag" osv. så hadde det vært feilreklame -PoW Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Elendig valg av CPU. Men utrolig billig for den som ikke spiller eller bruker laptop'n til tunge apps. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Elendig valg av CPU. Men utrolig billig for den som ikke spiller eller bruker laptop'n til tunge apps. kan du fordype det litt? bortsett fra at den mangler speedstep er den vel ellers ganske lik en pentium m. vil påstå at det er en meget god prosessor for en så billig pc. Endret 14. april 2005 av Peder82 Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Celeron har mye mindre cache enn pentium M, det skal man ikke undervurdere effekten av, selv om det ofte er veldig applikasjonsavhengig hvor stor nytte man har av den ekstra cachen. K Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Nå er det jo tester som viser at det til ordinært bruk ikke er særlig stor forskjell på Pentium M og Celeron M. 1MB cache får ikke så mye å si før en skal kjøre programmer som krever mer push og kraft. I tillegg er dette en Banias kjerne med bare 512Kb. Likevel til denne prisen må det jo sees på som et flott alternativ til andre i denne klassen (office, nettlesing osv). Dette er med andre ord ingen spillmaskin, men det er jo som regel ikke det største bærebar-markedets ønske heller. Det jeg ville hatt ønske om var bedre skjerm, og ihvertfall større minne da maskinen har shared skjermkortminne med systemminne. En annen ting som strider mot dette valget er 1.4 time® i driftstid. Ikke særlig bra. Det er en litt tynn maskin og jeg synes ikke tilbudet er verdens beste, men ikke dårlig til prisen. RTP Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Prisen er knallbra, den, og maskinen er kjempebra til sitt bruk (internett, mail office apps osv). Men å påstå at den er kraftfull.... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Den er også en elendig venn på farten, batteritiden er oppgitt til 1.4 timer! LATTERLIG! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå