Gå til innhold

Vapochill på LAN

Anbefalte innlegg

Har en Vapochill som jeg skal koble opp i morra og har planer om og dra på lan i nærmeste framtid og har noen spørsmål dette.

1. Kjølemonsteret veier jo mye i seg selv. Lurer på hvordan andre svake datanerder får meg seg denne? Noen som har prøv T-Bag som de selger på 3dfxcool?

2. Fikk høre fra Asetek at Vapochillen burde stå i en time før jeg brukte den når den hadde vert transpotert. Noen som hvet om det går og bruke den før eller om den må stå lenger?

3. Noen som har klart og ødelegget prosessoren under transport? Den festesaken ser litt tvilsomut når man tenker på transport.

Systemet blir forøvrig en Asus hovedkort med en Intel Pentium 200 MMX :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke får å kritisere, men HVA **** SKA DU ME EN VAPO PÅ EN 200Mhz CPU!! :grin:

sett på ei lita kjøle ribbe og en liiiiten vifte og spar 6000kr

Windows is *NOT* a virus. Viruses *DO* something

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-07-05 22:32 ]

Lenke til kommentar

personlig ordnet jeg meg en god "deal" med muttern. jeg ville ha adsl mens hu ville at jeg skulle trene mer. så nå sitter jeg med adsl og et medlemskap på sats.

men hvis du ikke klarer å drasse på din egen kasse så er det litt ille. kanskje påtide og komme ut i sola litt? husk å smør deg ellers flasser du:)

en ting til: lan = spilling

hva kan du spille på en 200??? gta1?

nei nå skuffer du. du må da ha en bedre pc en det, hvis du har lagt 6 laken i kassa?

Lenke til kommentar

200 MMX er til testing. Vil ikke ødelegge noe før jeg er helt trygg på monteringen av dem. skal selvfølgelig ha et bedre system men hadde da håpet at noen kunne svare på smårsmålene mine.

Du vil alltid finne en som har en bedre PC en dei!

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-07-05 23:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 23:01, minimum payne skrev:

hei bøgge da, trodde du skulle lage vannkjøling? :smile:

Stemmer det men det borre vi hadde var helt på tryne. Det gikk så seint at jeg gav opp. Det var meninga at naboen skulle frese det ut på jobben hans men det flei ikke noe. Kjøpe en Vapochill istedenfor. Vannkjøling hadde vert bedre men gjort er gjort. Har kobberskinnene enda jeg kjøpe av deg. Penger kasta ut av vinduet spørs du meg.

Lenke til kommentar

Quote:

men hvis du ikke klarer å drasse på din egen kasse så er det litt ille. kanskje påtide og komme ut i sola litt? husk å smør deg ellers flasser du:)

Hvet du hvor mye en vapochill veier? Den veier 20 Kg uten innmat. Med strømforsyning og restean av innmaten veier den bortimot 30 KG. Det re mye for en svak datanerd.

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-07-05 23:10):

Hvet du hvor mye en vapochill veier? Den veier 20 Kg uten innmat. Med strømforsyning og restean av innmaten veier den bortimot 30 KG. Det re mye for en svak datanerd.

Jeg har bært den opp en bakke jeg.

Var vell omkring 2km.

Greide det fint jeg.

Kan inrømme at jeg tok meg litt tid på soffaen når jeg kom hjem ,men den er ikke så tung.

Tok med meg tastaur og mus+strømledninger også.

Og jeg er ikke akkurat sterk , klarer vell 58 eller 48 i benk. (Datanerder er ikke så sterke)

Lenke til kommentar

Sis gang jeg tok benkpress (Rikdignok noen år siden) klarte jeg bare 18 KG :oops: . Det sier jo litt hvor sterk jeg er. Det går og bære den men det re noe jeg har lyst til og slippe.

Når du først svarer, du har hatt vapo og har noen spørsmål. Hvordan har du gjort det etter transport med vapochillen? Asetek sa at den burde stå en time før du bruker den når den har blitt transpotert. Gjorde du det eller starta du maskinen med en gang.

Går det bra og kjøre den på tomgang (Ikke på prosessore, bare i løse lufta)? Må jeg bøye den da som det står i boka?

btw. fikk ikke satt på vapoen, fikk ikke plass. Satt noen kondensatorer like ved siden av socketfestene. Må få prøv den vapochillen snart. Har hatt den i en uke og ikke starta den enda.

Lenke til kommentar

Bøgge Bakken skrev (2002-07-06 22:26):

Sis gang jeg tok benkpress (Rikdignok noen år siden) klarte jeg bare 18 KG :oops: . Det sier jo litt hvor sterk jeg er. Det går og bære den men det re noe jeg har lyst til og slippe.  

Når du først svarer, du har hatt vapo og har noen spørsmål. Hvordan har du gjort det etter transport med vapochillen? Asetek sa at den burde stå en time før du bruker den når den har blitt transpotert. Gjorde du det eller starta du maskinen med en gang.

Går det bra og kjøre den på tomgang (Ikke på prosessore, bare i løse lufta)? Må jeg bøye den da som det står i boka?

btw. fikk ikke satt på vapoen, fikk ikke plass. Satt noen kondensatorer like ved siden av socketfestene. Må få prøv den vapochillen snart. Har hatt den i en uke og ikke starta den enda.

Gadd ikke og vente.

Og den fikk plass på mitt Soltek SL75 DRV2 og det har ikke plass til Aplha8045 eller andre monsterkjølere.

Så den bruker i så stor plass da.

Og 18kg er ikke særlig bra , jeg klarer vell 50 og jeg går for og være utrolig svak.

[ endret av CFD den 2002-07-07 15:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

2. Fikk høre fra Asetek at Vapochillen burde stå i en time før jeg brukte den når den hadde vert transpotert. Noen som hvet om det går og bruke den før eller om den må stå lenger?

Funker vel på samme måte som et kjøleskap. De skal ihverfall stå iro i ca. 1 time etter transport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...