Gå til innhold

Lage tracks på album i mp3 format?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

mellomrommet har og gjøre med avspillingen ikke med mp3en hvis du skjønne hva jeg mener.. Det finnes no-gap plugins for winamp... men den funker ikke helt 100%... desverre er ikke mp3 standarden perfeksjonert for oss som liker elektronisk musikk best... jfr id3 taggsene mangler mulighet for "mixed by"

Lenke til kommentar

altså det jeg mente og si er at du kan bruke hvilketsomhelst rippe program... selv liker jeg musicmatch... og sitte og håpe at de snart begynner og cache inn sang 2 før sang 1 slutter... Når de først gjør dette... vil alle filene du har rippet kunne spilles av uten gap.

alternativt kan du brenne de i nero som musikk CD.. da kan du velge no gap.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forsto deg riktig så har du kanskje en mp3 fil som det er flere låter på? Eller et mixa album..?

Du kan bruke CoolEdit2000 fåes som en demo versjon, der har du mye muligheter i fullversjonen, usikker i demo versjonen.

Og Soundforge fullversjon, usikker i evnt demo/trial vers...

Men dette er litt mere avanserte lyd/mixe programmer, som jeg bruker til å ta opp live mixing med, og legge til effekter osv, deriblant kutte opp hele wave filer som jeg har recorda direkte.

Mvh

Boza

Lenke til kommentar

Hehe jeg satt og lurte på akkurat det samme her om dagen. Jeg har da lasta ned en del "mixa" albumer som en mp3, altså et track som varer i ca 74 min uten stop. Skal laste ned CoolEdit2000 og Soundforge for å se om de er bra til å redigere disse :smile:

Lenke til kommentar

hmm... tror jeg missforsto deg jeg.... hvis de er konstant bitrate kan du sikkert gjøre det i Virtualdub (du kjenner vel det DivXdude, med det navnet mener jeg)... akkurat som du kutter opp en divx film kan du sikkert kutte opp en lydfil også.. hmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...