Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn sinnsykt treg i oppstart

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke det at pcn ikke fungerer, men det er vanvittig irriterende og jeg fant ikke no annen plass å legge inn det enn her.

Det som tar så lang tid, er når den er i "loader" windows. Jeg fikk først dette problemet etter at jeg byttet hovedkort fra Abit-noe(husker ikke helt hva det het for no) til MSI K8N NEO2 Platinum-54G. jeg må vente leeenge før loadinga er ferdig... :hrm:

Noen som har den minste anelse om hva dette kan skyldes?

Resten av specs på pcn min finner dere vel på profilen min. Si ifra hvis det er no mer dere må vite.

Tjohei! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et første forslag må være å sjekke dit C drev om det trenger til "disk defragmentering" Også selv om ikke det er lenge siden du innstallerte. Det er faktisk noe av det første jeg gjør, når jeg har nyinnstallert og lagt programmene på. Det kan se temmelig felt ut.

Hvis ikke dette gjør underværker, så sjekk om du har mye som ligger under "programmer" og "start". Her kan du kanskje luke litt ut.

Spyware: Hvis ikke du har et godt Spyware Program, så hent og scan computeren med det.

Drivere: Det kan være en driver som "henger". Så er det jo å finne ut av hvilden driver.

Men prøv/ eller gi beskjed på om du har prøvd det, på de foregående forslag først.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk Ad-aware og Spybot som jeg kjører jevnlig. Men det kan ikke skyldes no dritt innpå pcn, siden det har vært sånn helt siden jeg formaterte og satte inn nytt hovedkort.

Jeg har en del som ligger under programmer-start, men har aldri hatt problemer med det før.

Disk-defragmentering er ikke blitt prøvd enda, det har jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Men det skal prøves ut.

Åssn sjekker jeg om det er en driver som "henger" da?

Takk for all hjelp fram til nå.

Lenke til kommentar

Hei.

Syntes du skal starte med en diskdefragmentering. Hvis ikke du har kjørt en siden innstallationen, er jeg temmelig sikker på du bliver overrasket.

En av de "drivere" som nok oftest har det med å "henge", er grafikkortet. Nå vet jeg ikke om den "langsomme" oppstarten også var der før du innstallerte drivere.

Du skal ihvertfall sikre deg at du har den absolutte seneste driveren. Det er som regel mer undtagelsen enn reglen at det er den du får med når du kjøper grafikkort. Hvis ikke du har gjort det, så hent den nyeste på produsentens hjemmeside.

Nå har du ikke skrevet noe om hvor lang tid din computer tar om å loade windows. Det ville hjelpe hvis du tok tid på det.

Microsoft Bootvis tool, skulle både kunne finde dårlige drivere, samt optmere oppstarten.

http://www.hardware-test.dk/oc/forum.asp?m...172851&emneID=4

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...