Gå til innhold

Bloggen min, kritikk?

Anbefalte innlegg

Har jobbet litt med en blogg i det siste.

Ideen til fargene (fargen) fikk jeg for lenge, lenge siden, men jeg har aldri fått meg til å bruke den før nå.

Designet skal være enkelt og "rent". Det er noen få ting jeg ikke har ordnet enda, som jeg håper på å få noen tips på. Bl.a utformingen av menyen, står helt fast.

Siden har også et par bugs i IE som jeg skal rette opp når jeg kommer hjem.

Vel, vel da gjenstår det bare å si:

Vad tycks?

og

LINK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pent førsteinntrykk. Et par ting:

- hakkete linje i header

- litt for standard

- litt kjedelig.

Ellers helt greit, hadde du komme med en slik side for et år siden, ville du sikkert fått knallkritikk, problemet er bare at du har tatt i bruk et utseende som svært mange har brukt. :)

Lenke til kommentar

Jeg likte fargene, men det ser litt rart ut med overgangen der ved footeren. Det vblir for brå overgang til bakgrunnen. Det blir sånn på grunn av gradienten på sidene. Var jeg deg ville jeg laget et bilde av bakgrunnen på 1-5px høy og repitert den.

body,td,th {
background:url(./images/bakgrunn.gif) center repeat-y; 
overflow: hidden;
}

Ellers så likte jeg siden. Pent og enkelt.

Lenke til kommentar

Er klar over at det ikke verdens mest orginale design, men det var liksom ikke helt meningen heller.

Jeg ville bare ha meg en blogg som var enkel, lett å lese i og som så litt "fresh" ut i fargene.

Ser først nå at linja i header er litt hakkete det sal jeg fikse.

Og det med bunnen på sida, så jobber jeg med det, men jeg får ikke sida til å nå 100% heigth uansett hva jeg gjør.

Takk for kritikk så langt, noen flere?

Lenke til kommentar

Ganske standard, men det ser ikke så verst ut :)

Hva jeg synes:

- Synes header blir litt "anonym"

- Overskriftene blir voldsomme i forhold til header

- Likte ikke de runde listepunktene

- Ryddig og oversiktlig

- Kommentarene: For mye space mellom overskrift og boks. ("navn" og "hjemmesiden din)

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

Synes godt at den kunne "fortsatt" helt til bunnen av "synsfeltet", altså det som vises. Mener å huske at paradoxia.org hadde en artikkel der det ble tatt opp.

Er noe sånt som

html, body {
height: 100%;
}
fullhoyde-element{
min-height: 100%;
height: auto !important; /*browsere*/
height: 100%; /*«browsere»*/
}

:)

Lenke til kommentar

Takk for tipset mikka, og jeg er helt enig, har prøvd alt føler jeg for å få siden til å bli 100% men det funker jo ikke. Det funker når innholdet blir lengre, men altså ikke når siden er "kort".

Noen som har noen løsning på det?

Lenke til kommentar

Husket på å lagre html filen(e) i utf-8? F.eks personlig-siden ser æøå helt feil ut. Ellers er stilen på overskrift og tekst ikke i samme stil med de andre sidene.

Men fresh og enkel side dette :thumbup:

100% høyde er som andre nevner, not working :p

Lenke til kommentar

synes du har gjort en fin og grei jobb med den. Men ett par ting jeg mener du kunne ha rettet på. Når du trykker på "Linker" og får feilmelding strekker meldingen seg utenfor "rammene" av siden. I tillegg inne på "personlig" kunne du ha satt opp informasjonen om deg selv litt bedre. Slik at det ikke ser "rotete" ut. Men likte fargevalget og oppsettet av siden. Headingen er litt for nøytral for min del. Men det er du som bestemmer. Jeg er glad i farger :D

min side som er min aller første jeg har gjort kom jo ut slikt da....

http://home.online.no/~kimthoma/index.html

skal vel kanskje ikke kritisere andre. :D

lykke til videre iallefall ser bra ut hittill!

hilsen:

Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...