Tigerboy Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Har en Shuttle SN45Gv1 som jeg har flasha til siste biso ver, men den gjenkjenner ikke AMD XP-M 2600+ CPU'en min. Maskinen starter opp får satt (15*133) manuelt 2Ghz kommer opp men med "ukjent CPU". Maskinen starter fint, og kan ikke se noen problemer. Vil CPU fungere 100% slik, hvordan få den til å gjen kjenne CPU ? Eller er det bare å bytte CPU med en annen som det er 100% støtte for ? (Litt synd viss en må bytte siden denne bare er 45w). Takker for tips og savr. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hmm, jeg har en AMD XP-M 2800+ @ 45w, denne blir gjenkjent som AMD k7 Prosessor, dette er riktignokk i en "vanlig" midi kabbis pc. Skjekk med Everest eller CPU-Z om den detektere den skikkelig. Lenke til kommentar
Tigerboy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Ja den viser AMD Athlon XP-M, Barton med CPU-Z, kun en plass det står : "spesification - unknown CPU Type". Med Everest viser den også AMD Athlon XP-A betyr det at det fungerer som det skal, at jeg kan fortsette å bruke CPU med denne Shuttlen eller bør jeg bytte CPU ? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Da er det nok trygt å bruke den vidre, men om du merker noen stabilitestproblemer så er det bare å poste hær så får andre også vite det. men jeg mener det skal gå greit å bruke den, jeg har også observert om jeg klokker min cpu til en "ikke" standard amd hastighet så blir den kun gjenkjent som AMD k7 Prosessor i Everest og slikt. en ting jeg undres litt på er hvorfor CPU-Z viser Xp-M og Everest XP-A... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå