Gå til innhold

LaCie PVII 20 vs Nec 2080UX+

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en 20" LCD skjerm.

Vurderte den LaCie PV II 20 skjermen eller Nec 2080UX+ til 1000kr ekstra.

Skjermen skal brukes til primært film titting. Lite til fps spill altså.

Så har ønske om at fargene skal være av beste kvalitet over hele skjermen.

Leste testene av dem begge, LaCie hadde noe gjennomlysning på kantene, og Necen hadde litt "buing" i skjermen.

Noen som kan komme med innspill til hva man skal velge?

Har lest en god del av posten til 'tom waits for alice' (så det er nevnt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan kun si noe om Lacie'en siden jeg ikke har testet Nec'en, men når det er sagt:

Har ingen negative erfaringer med min skjerm egentlig, behagelig å se på, stilig, on/off-led'en stjeler ikke oppmerksomhet, helt rå bildekvalitet, osv osv...

Eneste negative må vel være vekta... :p

Lenke til kommentar

Det har noe med oppløsningen til tv signalene Geir ;)

Du kjører 1600 x 1200.

Tv signaler (PAL) mener jeg kjører 720 x 576. Er du kjempe intressert kan du sikker lese gjennom denne en gang til ;)

Du burde kjøre fddshow på filmene dine og se om du ser forskjell. Ligger en guide på det i HTPC testen del 4 (ligger under tester - hele maskiner).

Dog er det nok hipp som happ hvilken skjerm du velger trådstarter. Husk at LaCien kommer i mørk blå da, mens NEC'en kommer i sort eller hvit.

Men hvis du bare skal se film (altså vanlig DVD film) skjønner jeg ikke hvorfor du heller ikke kliner til på en TV, eller en projektor. For min del greier jeg ikke sitte å se film på 20". Da lar jeg heller være, selv om jeg skulle sitte med HD versjonen av War of the Worlds.

Men men, her sitter jeg å vrøvler. Men husk det er ofte vise ord fra den gamle i hjørnet ,)

Lenke til kommentar

Kan jo tilføye at jeg er helt enig når ØD foreslår TV eller projektor til filmbruk. Jeg har selv en LaCie 20" og film er ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

Bestilte meg forresten ny projektor i dag. :)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Nei, valget falt på DLP. BenQ PE7700. :)

Trådstarter: Skal du ha en liten LCD-skjerm (liten i filmsammenheng altså) pga plassmangel? Da har du jo i så fall andre alternativer, f.eks Apple 20" Cinema til 8990. Dell har også enkelte alternativer, f.eks 20" og 24". Jeg tror ikke en 20" 4:3 LCD-skjerm vil gi deg filmglede verdt 8-9000 kr. Hvis vanlig PC-bruk er høyt prioritert stiller jo selvsagt saken seg litt annerledes.

Lenke til kommentar

Det er plass mangel, og at jeg trenger skjem til pcen min.

Widescreen skjerm hadde jo selvsagt vært flott å ha, ikke bare pga film titting, men er koselig å jobbe med en slik en også.

Men har ikke sett noe til widescreen skjermer til salgs, så jeg har liksom ikke tenkt så mye på det.

Noen som har noen erfaring med en god widescreen skjerm til rundt 10.000?

Hva slags prisklasse ligger dem i?

Noen som har erfaringer om den Apple Cinema 20"?

Maskinens bruk vil være allround, men en del mer vekt lagt på film siden.

Så film opplevelsen vil bli prioritert fremfor opplevelsen i fps spill.

Lenke til kommentar

Film er best når det er STORT.

Kjøp en billig 17" skjerm, eks Eizo L550 eller NEC 1770 nx. Da har du til datan. Resten av penga bruker du på en projektor :D

Skulle du allikevel synes at mitt forlag suger, nevner jeg at DELL har en 24" skjerm som du får bra pris på (spesiellt hvis du får med en til i laget når du kjøper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...