exmith2k Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Skulle skru på pcen, så kom CHKDSK opp å søkte gjennom C: disken. Den fant noen feil og reparerte dem TROR jeg, så restartet den. Etter restarten kommer den til der hvor Windows Xp bildet kommer opp å den Loading tingen går, etter 6sek med den skjermen, kommer det et glimt(1/2 sekund) av noe som lignet bluescreen, jeg filmet det og så i slowmotion på videokameraet etterpå. Det sto: "STOP: c0000218 {Feil i registerfilen} Registeret kan ikke laste inn struktur... \systemRoot\system32\config\DEFAULT... eller loggen eller dannes alternativ. Den er enten skadet eller ikke.... Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Kontakt systemansvarlig eller brukerstøtte..... hjelp" [ ..... = at jeg ikke fikk med meg hele setningen] Hva kan jeg gjøre for å fikse det? MÅ jeg formatere ? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er egentlig redd for det. Det virker som det er en systemfil som er skadet, så da hjelper det nok ikke å kjøde chkdsk. Hvis du har noe viktig som ikke kan slettes på disken kan du jo prøve å starte i Safe Mode (trykk på F8 under oppstart), og brenne det som er viktig (er ikke sikker på om man kan brenne under Safemode, har ikke prøvd). Jeg ser ihvertfall ikke noe annen løsning. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Er egentlig redd for det. Det virker som det er en systemfil som er skadet, så da hjelper det nok ikke å kjøde chkdsk. Hvis du har noe viktig som ikke kan slettes på disken kan du jo prøve å starte i Safe Mode (trykk på F8 under oppstart), og brenne det som er viktig (er ikke sikker på om man kan brenne under Safemode, har ikke prøvd). Jeg ser ihvertfall ikke noe annen løsning. Det rare er at jeg formaterte pcen for 2 dager si Kommer ikke inn i safemode heller... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Har du muligheter for det, så ta disken ut, og jump den til slave. Sett den nå i en annen computer, og se om ikke du kan få reddet dine data. Etterfølgende så ville jeg gå inn på på harddisk-producentens hjemmeside, og hente en harddisk-tool, som kan undersøke disken for feil. Er disken ok, så kan du sette den tilbake i egen computer og formatere og innstallere forfra. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå