FireNacho Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg er nå millimeter fra å ta IKT fagbrevet og har i den sammenhengen fått en siste oppgave som blant annet omfatter Group Policy. Det jeg lurer på er prosessnavn på forskjellige spill og p2p programmer. I GPO er det en innstilling som sperrer applikasjoner. Har til nå lagt til noen få som feks: messenger.exe hl.exe steam.exe azureus.exe zsnes.exe Jeg er lærling på en skole så dette gjelder elever/lærere. Grunnen til at jeg spør om hjelp er at jeg trenger prosessnavnet, så dere kan ikke bare si "Sperr Soldier of Fortune". Derfor gidder ikke jeg sitte å innstallere massevis av spill bare for å sjekke prosessnavn. Så kan dere sjekke oppgavebehandlingen for hva p2p og spillene deres har for noen prosessnavn ? versåsnill Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Vel. Har ingen p2p-program oppe å kjører akkurat nå. Men spillene jeg kjører har disse navnene: Steam.exe hl2.exe hl.exe UT2004.exe diablo II.exe AVP2.exe Doom3.exe Speed.exe speed2.exe Det er en ting jeg ikke skjønner innenfor spill, hvorfor ha så inn i helvete mange filer? Hvorfor ikke produsere spill i på en slags *.RAR-måte? ÈN fil? Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Selv om denne funksjonen er mer eller mindre ubrukelig, bør du kanskje ha med følgende: btdownloadgui mirc soldat hl2 ? kazaa (kazaa's exe heter vel kazaa, gjør den ikke?) sol, winmine, freecell og PINBALL muligens... winamp/winampa putty (sperres om du vil være slem med nerdene) winscp (filoverføringsgreier. ikke akkurat kritisk) setup og install er det kanskje også en idé å sperre, bare for å ha gjort det. *edit: legge til mer Endret 14. april 2005 av PlastBox Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 cmd.exe (kilden til mye ondt) klrun.exe (Kazaa Lite K++) LimeWire.exe DCPlusPlus.exe Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Takker for svar, setup og install var en veldig god idé. cmd.exe tror jeg ikke at jeg skal sperre siden jeg vil tro det ødelegger en del for login scripts. Har sperra for cmd ved en annen innstilling, får sjekke hvor mye som skal til for å komme forbi den sperringen. Dessuten så er messenger tjenesten disablet og med det forsvinner netsend problemet som er utrolig irriterende. Keep em` coming, håper på en milelang liste og en haug sinte brukere. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Er det ikke like greit å bruke "begrenset bruker" på disse pcene. Da vil de ikke få installert noe på pcen.... Det er jo bare å bytte navn på exe fila... P2P sperres i brannmuren. Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Alle har begrenset bruker, problemet er at det er mange spill man får spilt uten å innstallere. Har opplevd å komme inn i ett klasserom hvor alle sitter og spiller cs. Brannmuren har sperrer ja, men må åpnes noen ganger for å få tilgang til bla F-secure serveren. En ekstern fyr som har satt den opp og valgt å gjøre det slik, ikke spør meg hvorfor. Det med å bytte navn på exe fila er jeg fullt klar over men de fleste brukere vet ikke dette, dessuten er det programmer som ikke virker hvis man skifter navn på exe fila. Og det skader heller ikke å legge til en god del så lenge det ikke blir en lang bok av det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 msnmsgr.exe er grei å sperre. Hele klassen vår sitter på MSN i alle timene på datarommet og får ikke gjort en dritt. http://webmessenger.msn.com kan jo også sperres for å skape konsentrasjon rundt emnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå