Gå til innhold

vokser sjegget fortere etter mye barbering?

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får tykkere sjegg. Vokser fortere. Hvorfor tror dere damer med "sjegg/bart" ikke bruker barberhøvel i trynet. Men bruker teip å pinsett? Det er for at det vokser fortere, blir tykkere og blir mer synelig...

Det har jeg hørt at ei med de problemene har sakt...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Greit dette folkens, men jeg har noen bitcher som ikke vil gi ser før vi har håndfast bevis. kan liksom ikke google det.."does your beard grow faster after one has shawed" *trykke search*

Og vær så snill. Ikke pirk på engelsken min eller skrivefeil.

Takk. Mvh Klaus

EDIT: Guten over har et poeng. Mine "motstandere" i denne diskusjonen brukte det for ikke så lenge siden. Jeg hade ingenting å si på den.

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Man får tykkere sjegg. Vokser fortere. Hvorfor tror dere damer med "sjegg/bart" ikke bruker barberhøvel i trynet. Men bruker teip å pinsett? Det er for at det vokser fortere, blir tykkere og blir mer synelig...

Det har jeg hørt at ei med de problemene har sakt...

Fordi det tar lenger tid før det kommer igjen om man bruker pinsett eller teip. Hvis du prøver å nappe ut et ansiktshår med pinsett vil du fort se at det er en del lenger enn det var da det var festet til ansiktet ditt, dette fordi det er en hel del hår under huden også. Barberer man, kutter man bare hårene akkurat der de kommer ut, og det tar ikke lange stunden før de er synlige igjen. Napper man tar man med seg det som er på innsiden av huden også, og det må vokse ut igjen før man kan se håret. Så jenter/damer napper ansiktshår for å slippe å gjøre det hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Tror håret vokser forter hvis man tenker mye på det :p For et par år tilbake husker jeg at jeg var så misunnelig på alle andre kompisene mine som hadde "veiviser" fra navelen og ned... tenkte på det hele tiden, og etter et par uker så vips begynnte de første håra å gro frem :!: nå må djevelskapen tas hver annen uke for at det ikke skal bli "ugress" :p

Når det angår ansiktshår vet jeg ikke om barbering har noe å si, men etter at jeg jevnlig begynnte å barbere baren og området på/under haka og rundt munnen, har jeg sett at hårveksten blir tettere, svartere og må oftere barbere meg. Kinnskjegget har barberer jeg nesten aldri, men til gjengjeld kommer det nesten ingenting der heller... rart :hmm:

Lenke til kommentar

Som sluffy sa. Ved å bruke pinsett eller lignende tar man med roten/festet. Håret vokser ikke fortere etter barbering. Vanlig skjeggvekst er 0,5 cm / måned. Håret på hodet vokser ca. dobbelt så fort.

Og ja, bare å google med hair og/eller shave/shaving. Du finner svaret da. Har ikke med linker fordi jeg... ikke gidder :love:

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Sant det Bogan. Har merket det i armhulene spesielt. Blir bare 2-3 cm lange, og der stopper det. Men nedentil vokser det helt uhemmet, sprer seg som ild i tørt gress :!: Må finne frem hekkesaksen og trimme litt der inniblandt. Lage flotte skulpturer og slikt HAHA...

I går barberte jeg ansiktet med skum og høvel. I dag er barten kommet ut igjen 2 mm og kinnskjegget har såvidt begynnt å vokse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...