hyp3z Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei! Har i morgen min prisfornuftige AMD Athlon 64 3000+ 939 'Winnie' i hendene. Denne kostet det samme med boxed kjøler, så da tok jeg det. Det jeg lurer på er om istedet for å bruke 200 Kr ++ på mer støysvak kjøler, så kunne jeg brukt 50-70 Kr på en Zalman Fanmate 2 og slenge denne på mellom CPU-vifta og hovedkortet? Det vil sikkert fungere - men vil det bli for mye varmeutvikling om jeg stille RPM'en ned et godt stykke? er det vits å slenge denne på en "gratis" boxedkjøler? På forhånd takk. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 min boxed-kjøler til 3000+ var faktisk stillere og kjølte bedre enn boxed-kjølere jeg har vært borti tidligere...jeg for min del synes ikke lydnivået var plagsomt når den kjørte på fullt, og da hadde jeg mulighet til å klokke rimelig høyt... det betyr at, om du ikke har planer om å klokke noe særlig, så kan du nok fint justere ned hastigheten på kjøleren uten at det skal by på noen problemer...(men det er jo litt synd å ha en 3000+ winney kjørende på 1.8ghz da) Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Akkuratt Får vel se an om viftestøyen er plagsom, og evt skaffe spenningsregulator i ettertid. Noen som vet hva en "sunn" temperatur for Winchester er sånn ca? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 *Notert* Da er planen klar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå