Gå til innhold

FSB og Multiplier på en klokka 3500+?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg:

DFI LANPARTY NF4 SLI-DR

AMD Athlon 64 3500+ "Winchester"

1024 OCZ PC4000 VX

POV 6800Ultra...

Zalman CPU-Kjøler

Bestiller alt fra www.netshop.no...

Jeg har tenkt å klokke så klart...

Har lest her at noen har klart å klokke 3500+ "Winchester" til 2750 mhz... det jeg lurer på er Hvilken FSB og Multiplier...

og hva kan jeg klokke RAMen min til visst jeg får klokket til 2750mhz på 3500+en...?

Hva må RAMen stå på Timings, mhz? og RAM VOLT?

Og visst jeg kjøper AC GPU-Kjøler 5 til skjermkortet... hvor mye kan jeg klokke dette da?

Takker for alle svar som kommer inn...! :thumbup:

Mvh

Sivert Olsen

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er mye poeng å tenkte på å kjøre 2,75GHz mm. du går til innkjøp av peltier eller fase-kjøling.

Men du kan jo finne det ut selv 2750= MP x FSB.

Skal du klare det må nok minnet ha over 3v, og har du skikkelige brikker skal de også klare 2-2-2 da.

Lenke til kommentar

Minnet er "garantert" å klare 250MHz, og kan sannsynligvis klare mer hvis du slakker ned på timings og/eller presser volten litt høyere, noe du har god mulighet til med hovedkort fra DFI.

Du er på ingen måte garantert å klare 2750MHz på denne prosessoren. Kanskje du klarer 2,8GHz, kanskje du klarer 2,4GHz.

Frekvensen er et resultat av multiplier og HTT. Originalt er multiplier på 3500+ 11. Hvis du lar den stå på 11 og vil nå f.eks 2,7GHz, må du klare å oppnå 245MHz HTT. Minnet skal da klare å kjøre synkront med prosessor, da det er godkjent for opptil 250MHz. Men mest sannsynlig vil prosessor stoppe deg, da det kan bli ustabilt.

Derfor kan du prøve å senke multiplier til 10. Da kan du mye lettere regne deg frem til din overklokk. 2,5GHz oppnås ved en HTT på 250MHz, 2,6GHz krever HTT på 260MHz osv.

Overklokking er ikke garantert å vellykkes, og ingen kan si deg på forhånd hva du kommer til å klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...