Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser ca. 10 sekunder under spilling

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett problem. Min pc fryser av og til under spilling i ca. 10 sekunder. Lyden som var når pc'en frøys blir spillt om og om igjen til frysen er over. At pc'en fryser i 10 sekunder hadde ikke vært ett alt for stort problem hvis jeg bare psillte skytespill, men det gjør jeg ikke, jeg spiller for det meste bilspill. Og 10 sekunder i ett race, vel, det betyr lavere plassering. Og bilen blir stående på banen helt stille under frysen, og jeg har blitt fortalt at folk har krasjet i bilen min som plutselig har stoppet på brøkdelen av ett sekund. Har noen peiling på hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 5 kabinettvifter, jeg vet ikke hva temperaturen på skjermkortet er, men det skjer både når maskinen er "kald" og når maskinen har stått på i mange timer. Vet heller ikke hvor varm northbridgen er, hvordan sjekker jeg dette? Jeg hadde det samme problemet med min gamle RAM, som ble memtestet. Min nye ram har også blitt memtestet. Jeg har scannet maskinen min for spyware og virus. Det skjedde også når jeg hadde helt clean install av windows. Jeg har ikke testet ut i LAN, og jeg spiller utelukkende online, så jeg er ikke sikker på om det skjer offline også.

EDIT: leif

Endret av wim
Lenke til kommentar

Ok

prøv dette tweak programmet for skjermkortet ditt

http://nvtweak.laptopvideo2go.com/

Der har du mulighet for å regulere viftehastigheten din ifølge temperaturen som oppstår for å holde kjølingen på kortet til et spillbart nivå.

Jeg lastet ned et slikt program for ATI radeon x800xt 256ram kortet mitt og programmet regulerte viftestyringen slik at det ikke ble overheting.

Men jeg kjøpte meg en ekstra vifte senere for å hjelpe til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Åkej, nå har jeg funnet ut av problemet. Det viste seg at onboard lydkortet var problemet. Etter å ha disablet dette i BIOS og puttet inn mitt gamle Audigy i boksen har problemet forsvunnet :):w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...