Gå til innhold

Lyst å sette opp en spillserver!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny på dette med spill-servere, men jeg vil gjerne sette opp en spill-server for meg og mine kompisser. Tenkte i første rekke å sette opp en dedikert linux-server for UT2004. Er det noen der ute som kan hjelpe meg i gang? Har lyst å ha egne brukere, er det mulig? Jeg kan sette opp routere og servere i seg selv, men lurer egentlig bare på hvordan en driver en game-server? Setter opp spill, regler osv? Er det noen bra sider på nettet for en nybegynner som meg? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de fleste brukere av i386 plattformen kun kjenner til 2 forskjellige OS (windows/linux) er det for de fleste en selvfølge at hvis de skal prøve noe nytt, må det være linux. Derimot mener jeg, og mange flere at folk bør gis et reelt valg når de ønsker å benytte seg av et nytt OS. Og akkurat derfor passer jeg på å lure inn litt god propaganda i beste mening. Legg også merke til smileyen.

Lenke til kommentar

ytelsen er lik eller bedre, men når man skal oppdatere css serveren kan det bli litt kluss (merked det kanskje pga mongo disk men tror det er slik ellers også)

blir ikke det samme som å emulere windows i linux =)

Kan sikkert hjelpe deg med å sette den opp hvis du pmer meg (blir med slack da siden jeg allerede drifter en med slack og har scripts ol liggende for det og vet hva man må gjøre for å få det nesten like sikkert som free =))

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig ikke noe generelt grunnlag for å sammenligne ytelsen mellom native linux og linux emulering under bsd, men jeg har hørt at ytelsen skal være lik/bedre. For mitt vedkommende er det vel bare snakk om en vanesak at jeg har holdt meg til bsd i disse årene.

Selv bruker jeg bsd hovedsakelig til gameservere, med hlds:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå har jeg kjørt litt server for mine kompisser, men er det en lur måte å få ut stats fra spillene? Hvor mange som er med, hvem som vinner mest o.l. ut til en txt-fil slik at jeg kan liste det opp på en hjemmeside? Gjerne at det går rett på siden via et script.. Litt avansert nå, men håper det finnes en grei løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...