System-log.com Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei! Er helt ny på dette med spill-servere, men jeg vil gjerne sette opp en spill-server for meg og mine kompisser. Tenkte i første rekke å sette opp en dedikert linux-server for UT2004. Er det noen der ute som kan hjelpe meg i gang? Har lyst å ha egne brukere, er det mulig? Jeg kan sette opp routere og servere i seg selv, men lurer egentlig bare på hvordan en driver en game-server? Setter opp spill, regler osv? Er det noen bra sider på nettet for en nybegynner som meg? Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 har desverre ingen guide til deg, men det er ganske enkelt i linux. søk i google! google er din venn Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 UT2004 har en genial webinterface som lar deg gjøre alt gjennom nettleseren din. Men først så må laste ned en server versjonen til Linux: http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php Alt du trenger å vite om hvordan man administrerer UT: http://www.unrealadmin.org/ Hvis det er noe mer du lurer på så er det bare å spørre Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Og velg naturligvis et skikkelig OS til serverjobben;P www.freebsd.org Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) eller slackware (bare husk å konfigurer serveren sikkert) (må vel kjøre linuxemulasjon på free? (linux-base8 eller no)) Endret 14. april 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Korrekt, samt at det lønner seg å kompilere inn Linux støtte i kernelen (OPTIONS COMPAT_LINUX) og å sette LINUX_ENABLE="YES" i rc.conf, så er det ren plankekjøring:D Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Og velg naturligvis et skikkelig OS til serverjobben;P www.freebsd.org Hvorfor? Han ville sette opp en Linux server, ikke BSD server. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fordi de fleste brukere av i386 plattformen kun kjenner til 2 forskjellige OS (windows/linux) er det for de fleste en selvfølge at hvis de skal prøve noe nytt, må det være linux. Derimot mener jeg, og mange flere at folk bør gis et reelt valg når de ønsker å benytte seg av et nytt OS. Og akkurat derfor passer jeg på å lure inn litt god propaganda i beste mening. Legg også merke til smileyen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ok, den er grei. Litt propaganda må jo være lov Men hvordan er "emuleringen" av Linux programvare som f.eks UT på BSD? Vil det ikke være bedre å kjøre det "native" i Linux? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) ytelsen er lik eller bedre, men når man skal oppdatere css serveren kan det bli litt kluss (merked det kanskje pga mongo disk men tror det er slik ellers også) blir ikke det samme som å emulere windows i linux =) Kan sikkert hjelpe deg med å sette den opp hvis du pmer meg (blir med slack da siden jeg allerede drifter en med slack og har scripts ol liggende for det og vet hva man må gjøre for å få det nesten like sikkert som free =)) Endret 15. april 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har vel egentlig ikke noe generelt grunnlag for å sammenligne ytelsen mellom native linux og linux emulering under bsd, men jeg har hørt at ytelsen skal være lik/bedre. For mitt vedkommende er det vel bare snakk om en vanesak at jeg har holdt meg til bsd i disse årene. Selv bruker jeg bsd hovedsakelig til gameservere, med hlds:D Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 bruker srcds men da kan det hende at det er pga mongo disk at det skjedde. Sente iallefall serveren av gårde og for å unngå å drite meg ut så la jeg inn linux denne gangen (iptables er no herk) Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Hvilken port er det serveren min kjører på? Slik at jeg kan forwarde forespørslene fra routeren til riktig maskin? Troooor jeg har satt opp en server nå Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 les på server.counter-strike.net innport på serveren er i alle fall 27015 hvis du ikke har definert noe annet, men det finnes også dataporter som jeg ikke husker i hodet:) Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Det var porten til HL2 ja.. men Unreal T. 2004? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 srcds går på 27015 og kan endres med +port 270xx du kan ikke bruke port 27020 fordi den er til hltv (forward den også) Til ut 2004 er det 7777 virker det som (ta med 7778 hvis det er problemer) Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Nå har jeg kjørt litt server for mine kompisser, men er det en lur måte å få ut stats fra spillene? Hvor mange som er med, hvem som vinner mest o.l. ut til en txt-fil slik at jeg kan liste det opp på en hjemmeside? Gjerne at det går rett på siden via et script.. Litt avansert nå, men håper det finnes en grei løsning på dette? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ikke meningen å mase her, men <bump> Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis vi snakker om UT så kan du sjekke ut webadmin som følger med, tror det er noe der ang. stats. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå