Gå til innhold

Anbefaling av 17" LCD?

Goophy

Anbefalte innlegg

CRT-skjermen min bestemte seg da for å brenne opp før idag, så da er det på tiden med en ny. LCD er flotte greier, liten plass tar det også.

Men hvilken skal jeg velge? Er jo utallige valgmuligheter og jeg har ikke peiling på hva som er bra i det hele tatt.

Det jeg vil ha:

-God kontrast.

-Gode fargegjengivelser.

-DVI.

Etterslep osv. er ikke så nøye da jeg stort sett koder og spiller sånn ca. aldri.

Men vil ha en skjerm som er behagelig å se på over lengre tid.

Har sett meg ut noen.

-Nec 1770NX

-Samsung 711T

-Benq FP71E+

De ser flotte ut mht. tester osv.

Men det hadde vært koselig med noen innspill og andre forslag til en god 17" LCD.

På forhånd takk. :)

Edit: Tjall...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min 1770nx i snart halvt år, og er kjempe fornøyd med den. Har ikke merka noe tegn til etterslep på spill, isåfall er det skjermkortet som hoster og peser litt hehe. Den er ganske bra til film også, men de mørke partiene kan lyse litt opp. Det problemet har også de andre skjermene. Totalt sett vil jeg anbefalle Nec :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NEC1770NX et par uker nå, og er veldig fornøyd. Har ikke testet så mange andre skjermer slik at jeg har noe å sammenligne med, men våger å anbefale den. Har vel kun fått gode reviews så langt jeg har sett.

At den fikk "anbefales" på hw sin test er vel et pluss :yes:

Lenke til kommentar

Øivind, jeg vet at du synes det, men jeg har ikke plass til en 20", derfor det står 17" i emnetittel. ;)

Takk for forslag om Eizo-skjermen, sjekker ut det nå.

Til dere som har 1770NX, er det litt blasse farger nede mot bunnen av panelet? Har hørt noen si at det er det... :hmm:

Lenke til kommentar
Ned med 10%? Kor står det? Eg har bestillt en nec 1770nx men har ikke hentet den enda, ville vært fint å vite :)

Trur ikkje det er stort å bekymre deg over;

Om du lar vere å hente den og bestiller en ny vil du få gebyr på at du ikkje henta den. Dessuten er LCD-prisane så vanvittig lave for tida uansett - du får veldig masse skjerm for pengane :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...