Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ABIT AV8 boot problem


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke satt inn 1 gb 3200 ram. Får bare inn en 512 brikke.

 

Har HK

ABIT AV8

Zalman CPU viftestyring

 

 

Har flashet BIOS og jumpa HK.

Feilen jeg får er 0.4

Har vært å sjekka inne på ABIT Forumet, men ikke hjelp å få der.

 

 

Den eneste måten er å kjøre med en 512 brikke. Da virker nesten alt som det skal.

 

Videre får jeg et annet problem med 512 brikken. Når jeg slår av så får jeg ikke slått den på. Får feilmld 9.F. Løsningen er å jumpe, men da kommer feilmld. på nytt etter at HK er av.

Noen som har vært borti begge eller en av feilene på ABIT AV8, så ikke nøl med å svare :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det har kostet meg mange timer. Jeg har fått mye hjelp fra deg. forumet som du linket til fikk jeg mye hjelp, men langt fra så mye som deg ;)

HK er nesten er feilfritt snart. Bare 0.4 feilen som jeg tror kommer av ram modulene. Skal oppgradere BIOS. Noen som vet åssen en gjør det?

 

Jeg lasta ned BIOS driver og Flashprogrammet. Deretter valgte jeg flash from file og fant en .bin fil. Ser ut til at det ikke hjalp... SUKK!

Lenke til kommentar
Jo, det har kostet meg mange timer. Jeg har fått mye hjelp fra deg. forumet som du linket til fikk jeg mye hjelp, men langt fra så mye som deg ;)

HK er nesten er feilfritt snart. Bare 0.4 feilen som jeg tror kommer av ram modulene. Skal oppgradere BIOS. Noen som vet åssen en gjør det?

 

Jeg lasta ned BIOS driver og Flashprogrammet. Deretter valgte jeg flash from file og fant en .bin fil. Ser ut til at det ikke hjalp... SUKK!

Det var hos Netshop du kjøpte kortet ikke sant? Ring de og forklar hvor lenge du har plagdes og hva du har plagdes med. Da ber de deg nok sende det i retur,så sender de deg et nytt.

Lenke til kommentar

Personlig monterte jeg opp samme hovedkort. Med samme feil.

Jeg har en 340watt pcu og amd 64 3200+ Og ATI 9800 pro (Strøm sluk)

 

Jeg måtte til slutt koble ut alt frahovedkortet. Da mener jeg alt. Strøm og minne, skjermkort osv.

Reset'et BIOS'en.

 

Så monterte jeg CPU og strøm. (Begge ledningene) (Husk viften)

Når jeg da slå på PCU'en igjen, gikk viften 1 sek og stoppet. (Noe den ikke gjorde før) Yeeees, det var liv i dritten.

 

Jeg monterte inn del etter del.

Først kom minne --> Skjermkort --> floppy --> harddisk --> cdrom.

 

Til slutt virket alt.

 

Jeg har også en misstanke om at USB kontakten var feil montert. Siden det er det eneste jeg ikke har montert opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...