Gå til innhold

Noe galt med Fedora Core 4 Test 2 iso filene?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lastet ned FC4 test 2 iso filene (CD versjonen) og nå har jeg brent ut 3 CDer med disc 1 på 2 forskjellige brennere. Alle får FAILED i mediacheck'n i setup'n til FC4t2. Jeg har sjekket iso filen med sha1sum mot SHA1SUM filen hos Fedora og den er identisk. Jeg har også testet CDen på to forskjellige AMD64 maskiner, FAILED på begge.

Noen andre som også får dette? Eller som kan laste ned disc1 og kjøre mediacheck ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installasjonen stopper på kernel pakka :(

Edit: Feilen med kernel pakka var på den første Cden jeg prøvde. Prøvde nå med en annen, men da kom en ikke så langt som til starten av GUI installasjonen; feilet med lasting av et eller annet bibliotek.. :(

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

At CD'check'en feiler, er normalt. Det går ann å fikse det ved å brenne med cdrecord med --pad og en annen option - eller du kan ignorere.

At det er noe galt med iso'ene sentralt, tviler jeg på - jeg er på fedora-test-list, og mange har installert og gleder seg.

Så om du er sikker på at du har lastet ned riktig, bør du nok ta en titt på cd'ne/cdbrenneren din(e)

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt problemer med brente iso filer. Feil under kontroll av dvdeen. Brent med nero. Bruker FC4-test2-i386-DVD.iso . Har klart å innstalere til slutt.

Hvordan fikk du installert?

Har nå problem med Core 3 også. Får PASS på test av CD1, men den henger når den kommer til installering av kernel pakka :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har siden sist meldt meg på fedora-test lista og der leste jeg at mediacheck ikke fungerer!! Har også byttet hovedkort og nå får jeg installert, eneste er at kjernen som følger FC4T2 ikke funker på AM64 - det har vært noe galt med kjerne en liten stund nå:

Apparently the x86_64 FC4 kernel has been broken with frequent reboots/deadlocks/panics since April 22nd due to Bug #155827 which also affects upstream 2.6.12-rc3. If you are running x86_64 FC4 please help us test http://people.redhat.com/davej/kernels/Fedora/FC4/ 1275+ which will probably be the base kernel of FC4test3.

Men hvordan jeg skal få inn den kjernen under installasjon, evt etter (når kernen ikke vil boote) vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

yup. Masse brukket med x86_64 for tida - manglende 64-bit etc.

Du kan jo prøve rawhide direkte. Anbefaler deg da å ha to maskiner - en som kjører ftp og en som installeres.

På den som kjører ftp, laster du ned f.eks. innholdet i denne mappa:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fed...lopment/x86_64/

Noe som kan gjøres med denne linja til wget:

wget ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fed...opment/x86_64/* -r

Når dette er ferdig, brenner du ut "boot.iso", og starter pc'n med denne. Fortell den så om å kople seg på den andre pc'n, og laste ned. Så installerer den.

Forøvrig: vil anbefale å kjøre wget i helgen før de begynner å laste opp nye oppdateringer på mandag og brekke mirrors :)

en annen ting med test releass: Jeg pleier i alle fall å sitte med et ark som jeg noterer bugs etterhvert som jeg kommer over dem under installasjonen. Da tar jeg alt fra "boot.iso funker ikke" (spesiellt tilfelle med min Dell Latitude c600) til "denne strengen er ikke oversatt til norsk/feiloversatt (mangler en "/" for å lukke en xml-tagg => xml synes) og "stygge openoffice-ikoner".

deretter søker jeg opp buggene, og de jeg ikke finner, oppretter jeg i bugzilla, de jeg finner setter jeg meg på CC lista eller kommer med mer info om jeg kan. For de jeg anntar flere er interessert i, poster jeg kansje en mail med link til bugzilla på mailinglista => flere med samme bug kommer med informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...