EssspeN Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Finner det ingen steder, jeg er lokalisert i oslo. Fant Flux Liquid (vann) som ikke kunne brukes på elektronikk på JERNIA. Har nemlig gått nesten tom for FLUX som jeg hadde kjøpt i utlandet. Uansett, det finnes FLUX som "paste" og rosin-based som funker med elektronikk. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Claes Ohlson og Bil Tema har ingenting på sine websider. Hvilke butikker i oslo KAN ha dette? Takk! Endret 14. april 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Har du prøvd rørlegger? De bruker flussmiddel til lodding av kobberrør. Vanlig loddetinn til elektronikk har jo flussmiddel innlagt. Endret 14. april 2005 av hårek Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 www.elfa.se har butikk i Oslo. De har det meste innenfor elektronikk, elektronikkarbeidsplass osv. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Takk takk!! Ringte ELFA og de kunne skaffe til klokka 12 i morgen. Var riktignok fluss sprøyte men funker sikkert konge det Takk igjen alle sammen og god helg! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kan jeg få lov til å spørre hva man egentlig bruker slik Flux til? Har en liten plastboks med dette her, men har aldri skjønr helt hva jeg skal bruke det til/på... Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kan jeg få lov til å spørre hva man egentlig bruker slik Flux til? Har en liten plastboks med dette her, men har aldri skjønr helt hva jeg skal bruke det til/på... Bruker det for å rense det du skal lodde, da det veldig fort danner seg fett og andre ting som gjør at det er vanskelig å lodde. Dersom loddepunktene er rene blir det mye enklere å få jobben gjort! Lenke til kommentar
icer Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Bruker det for å rense det du skal lodde, da det veldig fort danner seg fett og andre ting som gjør at det er vanskelig å lodde. Dersom loddepunktene er rene blir det mye enklere å få jobben gjort! Kan jo også bruke Aceton til å fjerne oksideringen... Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jepp, aceton har jeg selv også brukt... funka bra det Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg fant flussmiddel på OBS Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Her på jobben bruker vi flytende flussmiddel i tillegg til det som allerede er i loddetinnet. Poenget er å rense flaten du skal lodde, slik at den er "ren og pen"... Du skal ha en blank overflate på en bra lodding. Den typen vi bruker heter Interflux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå