Gå til innhold

Problem med 6800GT

MingLee

Anbefalte innlegg

Har et Gainward 6800GT GS, problemet er at jeg ikke kan kjøre enhanced mode (400 - 1100). Da slår alle spill ut i grafikk feil og kræsjer. Korte er ca. 7 måneder gammelt.

Enhanced funket da jeg fikk korte, men for ca. 3 måneder siden begynte spill å krasje, og etter en del søking fant jeg ut at korte ikke klarte enhanced moden.

Kjører det nå på 360 - 1050.

Spørsmålet er da, er det noen andre med samme kort som har eller har hatt lignende problem?

Har bios v. 5.40.02.15.01

Se profil for spec

Endret av Ming Lee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel 80C er ikke farlig høyt nei, men om det er det du ligger på ved load på stock hastighet, så har du ikke så mye spillerom for videre klokking.. kan jo og være at du opplever bieffektene av elektromigrasjon på kortet, om du har kjørt det klokket over lengre tid.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke kaste bensin på bålet her, for det trenger ikke være noe dårlig kort du har, men jeg har tidligere erfart at Gainward sine kort ikke holder hva de lover når det gjelder "enhanced mode" Artifacts og kræsjer er ikke ukjent for meg ihvertfall. Men prøv nå litt forskjellige drivere i tilfelle "bugs" så kan du jo kanskje være heldig :thumbup:

Lenke til kommentar
De driverne har en temp bug,prøv å klokke 2D til 401,

og se om tempraturen faller.

Skifta fra forrige WHQL driver til 71.84 på mitt Gw 6600GT GS kort - samme temperaturer. Fikk dårlig bilde og 3D 03 ved 590MHz på minne (er 525 i "enhanced mode") har 44.5 og 42 grader på GPU og minne nå i 2D (97% fan), holder seg under 50 grader etter 3D Mark runde.

Har vel dukket opp skjermkort med dårlig goop mellom kjøler og GPU - kjøleren har ikke fått tak i varmen som skulle bort og korta har fått "rar oppførsel" pga. uforklarlige "hetebyger".

Ligger idle temp på 60 grader med åpent kabinett, kan temperaturoverføring mellom GPU og kjøler være et problem - hvordan er temp på minnet på kortet? På mitt kort er de nesten like (mindre enn 5-6 grader forskjell etter 3D Mark runde).

Lenke til kommentar

Hei

Mitt POV 6800GT kort ligger på 60C idle, og 70C load.

Gjorde det enkelt å greit, og sendte mail til POV angående temperaturen.

De sa at kortet skulle takle opp til 110C, uten at det ville oppstå problemer.

Men du kan vel likevel få det på garantien, siden enhaced mode ikke fungerer.

Lenke til kommentar
nesten 20 grader forskjell ser jeg nå... 60 gpu og 40 på pcb... er nok dårlig kontakt mellom gpu og kjøleribbe... må snakke med pcutstyr....

Hvis du spør pent får du sikkert tilatelse av pc-utstyr til å re-montere kjølern selv. Det sparer deg for fraktkostnader og andre farer som posten kan by på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...