int20h Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Infineon kaster seg over DDR3 Infineon regner med å produsere DDR3-minnebrikker i løpet av 18 måneders tid. Samsung forventes imidlertid å ta ledelsen også i dette segmentet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 DDR3 er arvtakeren til DDR2, med mindre XDR-DRAM kommer på banen... Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 XDR-minne kommer til å bli brukt i PlayStation 3. Men jeg tror det er mindre sannsynlig at XDR-minne kommer til å bli brukt i vanlige forbrukerdatamaskiner. Dels fordi Rambus, som produserer XDR-minne, har en mindre lystig historie med PC-minne, og dels fordi utviklinga av DDR2 og DDR3 er kommet så langt som den er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan ligger det an med latency på DDR3? Det er jo hovedproblemet med DDR2 så jeg frykter det kan bli ennå værre på DDR3. Innen 18 måneder? Det må jo bety at relativt store produsenter vil ta i bruk DDR3 i sine produkter for at to store ram-produsenter skal kunne leve av det. Er det noen som vil spekulere i hvem som vil ta de i bruk? (AMD kommer jo med nye sokler men er det ikke fastsatt at det blir DDR2 der? Kanskje intel vil ta i bruk DDR3 etter hvert?) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg håper at overgangen til DDR3 vil skje fortest mulig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg håper at overgangen til DDR3 vil skje fortest mulig. Håper heller vi får XDR-DRAM istedet for DDR3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå